Ik zou mijn merrie komend jaar graag willen laten dekken. Zelf heb ik hier totaal geen ervaring mee, laat staan de (dressuur) hengstenkeuze. Vandaar dat ik jullie om advies vraag. Het zal haar eerste veulen worden.
Mijn merrie komt uit 2010, Armani x Lancet en meet ongeveer 1.67. Ze is super lief in de omgang, naar andere paarden toe wel een echte merrie. Met buitenritten is ze erg chill, maar toch voorwaarts. Ik kan haar met gemak bitloos en met een barebackpad rijden. In de bak komt iets meer haar eigen wil naar voren, daarin is ze ook nog erg sensibel. Hierin trouwens totaal niet gemeen. Niet uitgebracht op wedstrijd.
Wat ik zoek een hengst is een echte krachtpatser. Hij mag zeker maat en formaat doorgeven, want ik zie het veulen graag (veel) groter dan de merrie. Ook mag hij het veulen toch veel meer 'go' geven, even iets meer pit. De Gelderse hengst Alexandro P vind ik echt heel gaaf, maar ook de jonge hengst Las Vegas bijvoorbeeld.
De voorbenen van de merrie staan onderstandig wanneer zij relaxt staat. Linker voor voetje staat iets toontredend.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren qua karakter, maar ook qua exterieur. Het veulen zal overigens bij ons blijven.
Alvast bedankt (:
ps. ik hoop dat de foto's zichtbaar zijn.

)