Ik had al een hengst gekozen voor mijn merrie maar helaas zit het allemaal niet mee dit seizoen... mijn merrie maakt veel vocht aan in de baarmoeder tijdens de eisprong wat de kans op dracht aanzienlijk verkleind.
Ik had een hengst gekozen die alleen met diepvries beschikbaar is, maar nu we mijn merrie weer helemaal schoon gaan spoelen en we de kans op dracht enorm moeten vergroten bij de volgende hengstigheid heeft zowel mijn dierenarts als de hengstenhouder waar ze nu staat geadviseerd om vers te insemineren ( dus ook zonder verdunningsmiddel omdat de kans groot is dat ze daar ook weer vocht op gaat aanmaken ).
Plus dat de dierenarts aangeeft dat als we haar drachtig krijgen de kans op dracht volgend jaar vele malen groter en makkelijker zal zijn en ik dan weer wat meer hengsten keuze mogelijkheid heb.
Nu is vers vers ( noem het maar even zo ) enorm moeilijk binnen de KWPN’ers maar de hengsten houder bood mij Valdez aan...
Sorry voor het lange verhaal. Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening over deze combi. Ik heb nog 10 dagen om te beslissen

Mijn merrie: Ungaro x Ferro
Verbeterpunten naar mijn inzicht: stijle schouder en stijl achterbeen. In de gangen mag wat meer schoudervrijheid en de galop worden verbeterd.

Valdez ( Houston x Jazz )