Hengst voor Voorl. keur merrie van Franklin

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Hengst voor Voorl. keur merrie van Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 11:37

Hoi hoi,

Na veel twijfelen denken we toch te gaan insemineren dit jaar. Het gaat om een 4-jarige Franklin x Chagall merrie van 1.64m. Ze is Voorlopig keur en zal in juni een Ibop lopen voor hopelijk haar Elite predikaat.

Verbeterpunten:
- maat
- lengte
- stap

Pluspunten:
- scherp
- fijn achterbeen
- knie in beweging
- werkwillig
- veel bloed

Haar moeder is momenteel drachtig van Jameson, die wordt 1 juni verwacht. Ben zelf alleen bang dat de stap dan niet verbeterd wordt. Ik ben nog een leek in de fokkerij en zou daarom graag wat opties met uitleg waarom ontvangen, ben benieuwd!

Link horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... la-lakarla

Stukje bewegen:
https://vimeo.com/419861669

Afbeelding

Afbeelding

Halfzus v. Secret
Afbeelding

Evelien__

Re: Hengst voor Voorl. keur merrie van Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:42

Ik kan hier niks voorstellen behalve zeggen dat je echt een prachtige merrie hebt <3

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:08

Mooie merrie hoor!

Er zit wel bijna al het bekende KWPN bloed in, dat maakt dat je wat creatiever moet zoeken.
Jameson bijv zou al niet kunnen, dat is inteelt op bijna alle Nederlandse bekende hengsten.

Voor maat, lengte en een goede stap heb ik Il Divo gebruikt, dat is mooi vrij bloed uit een sterke moederlijn. Foto’s staan wel in mijn profiel. Heb de veulens destijds gezien, hebben allemaal maat en lengte en een goede stap.
Je zou ook Livius (Bordeaux x Vivaldi) kunnen overwegen, als je Vivaldi niet te dichtbij vindt zitten (via Franklin heb je Flemmingh erin en via Chagall zit Jazz erin).