Dit jaar verwacht ik 2 veulens.

Passion (stamboeknaam Pippin's Passion / sportnaam Milente's Passion)
Kroon Sport NWR merrie, van Heitrak's Marvin
Haar heb ik dit jaar nog succesvol Z2 tussen de paarden gestart, en met de bijrijdster mocht ze op het NK pony's M2 rijden.
Oftewel, een multifunctionele pony, die werkelijk al mijn dromen waar maakt. Wát een droompony.

Vorig jaar had ze een héél knap hengstveulen van Spring Star's Spirit, en het jaar daarvoor een knap hengstveulen van Cassanova du Bois.

Ze is drachtig van de Welsh B hengst Spring Star's Kensington.
De nu vierjarige sectie B stamboekhengst die vorig jaar op de NWPCS hengstenkeuring werd goedgekeurd en als tweede geplaatst, is daarnaast ook erkend als Duitse rijponyhengst voor Hannover en Schleswig-Holstein. Daarbij scoorde hij hoger dan 8 en dat maakt hem bovendien een premiehengst.

Pretty Perfect (stamboeknaam Passion's Pretty Perfect / sportnaam Milente's Pretty Perfect)
Ster WPBR merrie, van Goldstar du Bois. En de dochter van Passion!
Pretty is pas 4, dus heeft naast enkele B wedstrijdjes en shows nog niet veel gedaan.

Ze is drachtig van Leuns Veld's Winston JR. Een hengst welke Welsh gefokt is, en bij het NRPS is goedgekeurd. Uit een zeer predikaatrijke stam waarbij moeder als hengstenmoeder kan worden betiteld met 3 goedgekeurde zonen. Winston JR is onwijs succesvol in de sport!

Het leuke is, dat moeder en dochter een dag na elkaar voor het laatst gedekt/geïnsemineerd zijn!
Dat betekent dat Passion vandaag 300 dagen drachtig is, en Pretty vandaag 299 dagen drachtig is.
Beide pony's hebben al onwijs veel prachtige linten en bekers gewonnen met wedstrijden en shows, échte kampioenspony's dus.

Volgen jullie mee, en doen jullie een gokje kwa kleur/geslacht/datum?