Nu de 2e gelderse telg inmiddels ook is geboren dan toch maar even beide boefjes in de spotlight zetten !
Voor degenen die ons nog niet kennen : We hebben inmiddels een mooie gelderse fokkerij opgebouwd waarin wij streven naar het fokken van een goed in het gelders type staand paard, dat veelzijdig is in gebruik en 'nuchter in het koppie; , zoals we zelf altijd zeggen
14 jaar geleden begonnen we met 1 merrie, inmiddels hebben we een mooi merriebestand opgebouwd van 6 fokmerries waarvan 1 met pensioen (24 jaar) en 1 merrie in lease.
Verder hebben we ook nog 4 jaarlingen in de opfok staan, dus inmiddels mag ik het geen hobbyfokkerij meer noemen van de mensen om me heen
Zelf zijn we helemaal weg van dit stoere type paard en we hopen in de toekomst dan ook bij te kunnen dragen om meer mensen enthousiast te krijgen voor dit mooie type, want die ouderwetse 'karrepeerden' van vroeger zijn het al lang niet meer
Genoeg gepraat, allereerst wil ik voorstellen, op 22 april geboren :
Paso Doble WFTM (roepnaam Pumba), hengstveulen v. WV Saron x Vitens

Hij vindt zichzelf heel leuk
2 daagjes oud

En vandaag 11 daagjes oud

Hij is echt heerlijk mensgericht, komt altijd even knuffelen en is dan ook niet meer bij je weg te slaan. Genieten !

Stoertje
Dan ons 2e gelderse telg , een merrieveulen v. WV Saron x Vitens geboren op 30 april
Ze is nog naamloos, want we zijn nog niet helemaal uit over de naam, maar dat maakt haar niet minder mooi :

Een paar uurtjes oud

Mooie brede bles
En vandaag lekker even de benen strekken bij mooi weer

Om vervolgens heel moe lekker te gaan liggen

Trotse moeder Idunn

Helaas mogen we maar 15 foto's plaatsen, maar als jullie onze fokkerij en veulens willen volgen kan dat altijd in hun eigen topic : [KS-MK] [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020
Hopelijk hebben jullie net zo genoten van de foto's als ik doe