Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LISA_L schreef:Hi bokt,
Totaal onverwacht is er een mega leuke 2 jarige merrie op mijn pad gekomen.
Helemaal niet de bedoeling een paard te kopen maar ze kan heerlijk met de andere paarden het land op en de klik is er gewoon.
De bedoeling is na dat ik afgestudeerd ben weer fanatiek te gaan rijden, dus 2 jaar is eigenlijk de ideale leeftijd nu wegens tijd gebrek.
Nu is het probleem dat ik nog nooit een paard onder de 3 heb aangeschaft en ik geen idee heb hoe groot ze nu zou moeten zijn.
Zelf ben ik best groot en heb minimaal een paard nodig van 163cm. Groeit een 2 jarige (april 2018) van 156cm nog veel door? Het lijkt nu net een pony namelijk. Haar vader is 170 en moeder is 163/164. Ze is het eerst gefokte veulen uit deze merrie.
Ik snap dat het geen exacte wetenschap is, maar richtlijnen zouden fijn zijn!
Alvast heel erg bedankt.
LISA_L schreef:Ik snap ook zeker dat het per paar verschilt hoor Change3x. Het is meer dat ik er geen verstand van heb en toen ik daar aankwam wel enorm schrok omdat het echt een pony is. Ernaast stond een 2 jarige van bijna 170.
Via internet heb ik wel tabellen gevonden en zou ze gemiddeld op 24 maanden 160 cm moeten zijn, hier staat echter niet hoe groot dat gemiddelde paard dan wordt. Dus van die tabel word ik ook niet veel wijzer.
Maar als ik het hier zo lees is het toch geen gekke gok, denk ik zo!
LISA_L schreef:Ik snap ook zeker dat het per paar verschilt hoor Change3x. Het is meer dat ik er geen verstand van heb en toen ik daar aankwam wel enorm schrok omdat het echt een pony is. Ernaast stond een 2 jarige van bijna 170.
Via internet heb ik wel tabellen gevonden en zou ze gemiddeld op 24 maanden 160 cm moeten zijn, hier staat echter niet hoe groot dat gemiddelde paard dan wordt. Dus van die tabel word ik ook niet veel wijzer.
Maar als ik het hier zo lees is het toch geen gekke gok, denk ik zo!
[***] schreef:Ik vind dat aan de kleine kant
En die maat drukt de prijs enorm
Het kan dat ze 1.63 wordt maar 1.59 net zo goed helemaal als ze ponyachtig oogt
Babootje schreef:[***] schreef:Ik vind dat aan de kleine kant
En die maat drukt de prijs enorm
Het kan dat ze 1.63 wordt maar 1.59 net zo goed helemaal als ze ponyachtig oogt
Zegt niets. Die van ons was ook echt een pony om te zien. 155 werd 163. Was wel een ruintje. Ik weet niet of dat wat meer maat krijgt dan een merrie.