Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15929
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:05

_San87_ schreef:
MarjanB schreef:
Lijkt niet gek te lopen inderdaad, maar in hoog gras vind ik dat altijd lastig te beoordelen.

Zat ook nog even tussen de Bosco filmpjes te kijken en daar zitten wel fijnere filmpjes enz tussen dan die van laatst. Het laatste filmpje vond ik erg terug en strak terwijl ik net een paar galopwissels zag waarbij hij z’n hoeven zowat in z’n oren stopte erg zonde

Hij loopt echt bijna exact zoals Bosco als veulen liep, het veulen lijkt ook dezelfde bovenlijn, kruishoogte en romp te hebben als Bosco heeft, de bovenlijn van de moeder lijkt beter te zijn, dus daar lijkt Bosco niet op verbeterd te hebben.

Sjuust

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:23


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:26

De merrie lijkt wel kreupel, btw :o.

Grapig dat Bosco zo zijn stempel drukt, het is blijkbaar echt wel een goede merrie, goede afstamming. De veulens die ze later heeft gehad zien er veel beter uit, vooral die van Tinka's Boy is echt geweldig leuk vind ik. Een springer, dat wel.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:54

Ik snap het artikel niet zo goed. Begrijp ik nou goed dat het veulen van de foto en het filmpje inmiddels drie jaar oud is? Ben dan wel benieuwd naar beeldmateriaal van nu.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15929
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:14

Jammer dat het weer gewoon reclame is om te dekken onder mom van nieuws.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:21

Ook wel jammer dat er dan een veulen dat drie jaar geleden al geboren is gebruikt is. Nu kan dat ook niet anders, want volgens mij zijn er nog geen verdere nakomelingen geboren?

Betere reclame zou zijn wanneer ze ook zouden tonen hoe het veulen er nu bij loopt/staat. Dan weten potentiële fokkers wat beter hoe Bosco fokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:24

_San87_ schreef:
De merrie lijkt wel kreupel, btw :o.

Grapig dat Bosco zo zijn stempel drukt, het is blijkbaar echt wel een goede merrie, goede afstamming. De veulens die ze later heeft gehad zien er veel beter uit, vooral die van Tinka's Boy is echt geweldig leuk vind ik. Een springer, dat wel.


Nou flink ook. Ik zou heel graag materiaal zien van het veulen nu! Lijkt wel een aansprekend dier met een.

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:45

janderegelaa schreef:
Jammer dat het weer gewoon reclame is om te dekken onder mom van nieuws.


Idd. Dat de hoefslag hier voor leent.. Bijzonder.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15929
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:47

_San87_ schreef:
Ook wel jammer dat er dan een veulen dat drie jaar geleden al geboren is gebruikt is. Nu kan dat ook niet anders, want volgens mij zijn er nog geen verdere nakomelingen geboren?

Betere reclame zou zijn wanneer ze ook zouden tonen hoe het veulen er nu bij loopt/staat. Dan weten potentiële fokkers wat beter hoe Bosco fokt.

Hij is verkocht aan een handelsstal. Staat ook niet meer op de site.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:49

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:
Ook wel jammer dat er dan een veulen dat drie jaar geleden al geboren is gebruikt is. Nu kan dat ook niet anders, want volgens mij zijn er nog geen verdere nakomelingen geboren?

Betere reclame zou zijn wanneer ze ook zouden tonen hoe het veulen er nu bij loopt/staat. Dan weten potentiële fokkers wat beter hoe Bosco fokt.

Hij is verkocht aan een handelsstal. Staat ook niet meer op de site.

Ik kon dr ook niet vinden, inderdaad.

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:35

Vind de bovenlijn idd minder. Maar het gangetje voor die 5 passen die ik zag wel redelijk voor wat ik verwacht had. Lijkt van achteren wel redelijk te bewegen en houd zich wat vast in de bovenlijn.

Lastig. Vind het niet superslecht ofzo..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15929
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:57

Knert schreef:
Vind de bovenlijn idd minder. Maar het gangetje voor die 5 passen die ik zag wel redelijk voor wat ik verwacht had. Lijkt van achteren wel redelijk te bewegen en houd zich wat vast in de bovenlijn.

Lastig. Vind het niet superslecht ofzo..

Knert...Het is een duikboot, net als papa.

itsipitsie
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:08

En die loopt op zijn7e ZZ zwaar....

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:56

janderegelaa schreef:
Knert schreef:
Vind de bovenlijn idd minder. Maar het gangetje voor die 5 passen die ik zag wel redelijk voor wat ik verwacht had. Lijkt van achteren wel redelijk te bewegen en houd zich wat vast in de bovenlijn.

Lastig. Vind het niet superslecht ofzo..

Knert...Het is een duikboot, net als papa.


Ja paps vind ik idd wel zo. Dit veulen is ook niet geweldig. Maar ik moet toegeven dat het veulen positiever is dan ik gedacht had.

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:56

itsipitsie schreef:
En die loopt op zijn7e ZZ zwaar....


Poeh... op zijn 7e al. Benieuwd wie dat was dan.
Maar geen enkel paard gun ik op die leeftijd zo hoog te lopen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:13

janderegelaa schreef:
Knert schreef:
Vind de bovenlijn idd minder. Maar het gangetje voor die 5 passen die ik zag wel redelijk voor wat ik verwacht had. Lijkt van achteren wel redelijk te bewegen en houd zich wat vast in de bovenlijn.

Lastig. Vind het niet superslecht ofzo..

Knert...Het is een duikboot, net als papa.

Zit hij echt gewoon in dit topic om deze hengst zoveel mogelijk af te breken of wat?

itsipitsie
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:09

Dat gevoel krijg ik dus ook Ayasha! Natuurlijk mag je kritiek hebben en dat is ook terecht. Maar Bosco loopt nu op zn 7e al ZZ zwaar zonder veel moeite. Dat zegt dus ook wel wat over zijn instelling, werkwilligheid en karakter. Ik persoonlijk zou het niet zo erg vinden als ik een toekomstig sportpaard met die eigenschappen zou fokken. En dan ook nog misschien zijn kleur. Al met al niet zo slecht als dat hij hier in dit topic wordt neer gezet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:26

itsipitsie schreef:
Dat gevoel krijg ik dus ook Ayasha! Natuurlijk mag je kritiek hebben en dat is ook terecht. Maar Bosco loopt nu op zn 7e al ZZ zwaar zonder veel moeite. Dat zegt dus ook wel wat over zijn instelling, werkwilligheid en karakter. Ik persoonlijk zou het niet zo erg vinden als ik een toekomstig sportpaard met die eigenschappen zou fokken. En dan ook nog misschien zijn kleur. Al met al niet zo slecht als dat hij hier in dit topic wordt neer gezet.

Het zegt ook wel wat over de amazone die ermee rijdt, denk je niet?

Ik vind t een erg leuk sportpaard, al vond ik het laatste filmpje mwa en het toont ook wel dat het hem toch niet zo makkelijk af gaat (wat niet erg is, jong dier), dat hij een goed karakter heeft toont wel. Maar dat betekent niet dat hij een vaderdier is. En daar gaat het hier toch over, zijn kwaliteiten als fokhengst.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:44

Je mag de beste amazone van de wereld zijn. Als het zo'n kromme bok is als Jan doet vermoeden dan moet ie toch echt een werelds karakter hebben wil je hem op 7 ZZ zwaar hebben.

Ik ben ook benieuwd naar zijn nakomelingen maar ook wel echt benieuwd. Niet omdat ik graag punten wil zoeken om ze af te breken (of Bosco.)

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:51

Oh wacht. Ik dacht dat iemand beweerde dat het veulen ook al zo hoog liep. Jee, heb mijn slaap nog niet uit zeg.

Diertje is nu 3 geloof ik.. iemand een idee wat ie nu doet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:05

Ayasha schreef:
Je mag de beste amazone van de wereld zijn. Als het zo'n kromme bok is als Jan doet vermoeden dan moet ie toch echt een werelds karakter hebben wil je hem op 7 ZZ zwaar hebben.

Ik ben ook benieuwd naar zijn nakomelingen maar ook wel echt benieuwd. Niet omdat ik graag punten wil zoeken om ze af te breken (of Bosco.)

Nee, zo krom is ie idd niet :D. Ik ben er ook benieuwd naar, die Elaine vind ik leuk, maar geen verbetering. Dus vraag me af hoe dat bij andere veulens is :j.


Knert schreef:
Oh wacht. Ik dacht dat iemand beweerde dat het veulen ook al zo hoog liep. Jee, heb mijn slaap nog niet uit zeg.

Diertje is nu 3 geloof ik.. iemand een idee wat ie nu doet?

Wordt beleerd, blijkbaar. Maar is verder niks over te vinden. Of nou ja, ik kan niks vinden :P.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:09

Kijk dat het geen sporttypisch paard is ziet een blinde. (geen typische wpn'er zeg maar.) maar dat maakt hem nog niet verkeerd (integendeel in mijn mening maar goed. Dat is voorkeur.) IMO mist Jan die nuance wel enigszins. :)

Ik ben net als jij ook wel benieuwd naar meer nakomelingen. Maar ik zou het geen ramp vinden als deze zijn stempel drukt. :)

Kan natuurlijk zomaar dat dat veulen bij "gewone mensen" gekomen is waardoor er weinig van te vinden is. :) Ik ga met merrie's ook nooit naar keuringen ofzo en zo zullen er vast veel meer mensen zijn. _O- We kunnen hopen dat ze wel graag foto's/filmpjes posten ergens. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:19

Ayasha schreef:
Kijk dat het geen sporttypisch paard is ziet een blinde. (geen typische wpn'er zeg maar.) maar dat maakt hem nog niet verkeerd (integendeel in mijn mening maar goed. Dat is voorkeur.) IMO mist Jan die nuance wel enigszins. :)

Ik ben net als jij ook wel benieuwd naar meer nakomelingen. Maar ik zou het geen ramp vinden als deze zijn stempel drukt. :)

Kan natuurlijk zomaar dat dat veulen bij "gewone mensen" gekomen is waardoor er weinig van te vinden is. :) Ik ga met merrie's ook nooit naar keuringen ofzo en zo zullen er vast veel meer mensen zijn. _O- We kunnen hopen dat ze wel graag foto's/filmpjes posten ergens. :))

Het dier staat bij een sportstal volgens het artikel van De Hoefslag. Dus niet bij Gerda in de achtertuin, wat verder ook niet erg zou zijn hoor! De meeste fokkers fokken daar toch voor.

Toch zou ik het wel jammer vinden wanneer nakomelingen Bosco zijn model erven. Die is, naar mijn mening, gewoon niet zo heel goed. Dat ie ermee uit de voeten kan, is dan wel weer top. Zijn draf is ook gewoon echt niet goed. En dat lijkt het veulen wel geerfd te hebben. Zijn karakter lijkt wel echt top en daar is ook wat voor te zeggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:22

mja hangt ook nog van de sportstal af. Ken hier ook nog wel wat sportstallen waar je er nooit meer wat van zou zien of horen. :=

Maar als zijn model zo slecht is, hoe is hij dan goedgekeurd geraakt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:33

Ayasha schreef:
mja hangt ook nog van de sportstal af. Ken hier ook nog wel wat sportstallen waar je er nooit meer wat van zou zien of horen. :=

Maar als zijn model zo slecht is, hoe is hij dan goedgekeurd geraakt?


Geen idee, ik ken de criteria van het AES niet. Het NRPS heeft hem een deklicentie gegeven om zijn kleur, als ik het goed gelezen heb. Wellicht lag daar ook de motivatie voor het AES, maar dat is echt speculatie.

En zo heel slecht is zijn model nu ook weer niet, maar het is ook geen heel goed model, dat is hier regelmatig besproken. En dan moet je je afvragen of je terug wil fokken naar minder mooie/functionele modellen enkel om de kleur.