Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw jong paard om in de toekomst fijn mee aan de slag te kunnen. Ik kijk met name naar veulens en jaarlingen. Na een tijd te hebben gezocht kwam ik eindelijk iets tegen waar ik blij van werd. De fokker gaf aan een vraagprijs van €10.000,- te hebben. Ik schrok daar wel een beetje van. Voor de beeldvorming: het ging hier om een veulen/bijna jaarling van 10 maanden met een leuke KWPN bloedlijn die vooral voor de basissport leuk zou zijn, niet perse voor het hogere werk.
Ik schrok dus best wel van die prijs, en nu vraag ik me af of ik de markt verkeerd heb ingeschat. Zelf had ik in gedachten om tussen de €4000,- en €7000,- een leuk veulen te kunnen vinden, maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Ik vroeg me af wat de meningen hierover zijn? Hoeveel zou jij bereid zijn om te betalen, en wat verwacht je dan precies voor die prijs? En welke factoren vind je zwaar wegen bij het bepalen van een goede prijs? En andersom natuurlijk even goed, ik hoor graag van fokkers op welke manier zij de prijs van een veulen bepalen.

Ik zag dat hier al wat oudere topics over bestonden, maar de markt is nu natuurlijk anders dan in circa 2013 vandaar dat ik het toch nog een keer vraag.