Ik heb haar samen met haar zoon opgehaald (werden enkel samen verkocht), maar heb zoon Niek weer doorverkocht omdat ik niet alles kan houden natuurlijk.
Er was er al bij gezegd dat ze vorig jaar het hele seizoen bij de hengst heeft gelopen en dat er dus een grote kans was dat ze drachtig is, maar dit was niet bevestigd.
Vanmiddag hebben we een schapenscanner laten komen die van buitenaf kon scannen om te kijken of ze daadwerkelijk drachtig was.
Hij kwam aanlopen en vroeg "is ze pas gedekt" omdat hij haar er niet drachtig uit vond zien. Maar toen hij de scanner onder haar buik legde zij hij meteen "jahoor ze is toch drachtig"
Het is een klein beetje een dubbel gevoel, want een veulentje in natuurlijk kei leuk, maar we hadden ondertussen ook een hele gave hengst voor haar op het oog.
Vorig jaar is ze op 2 juli bevallen en stond toen al op de weide met de hengst, dus mocht ze van haar 1e cyclus drachtig zijn dan is het al mogelijk dat het veulen eind mei begin juni geboren wordt, maar er is natuurlijk ook kans dat het veulen pas in juli of augustus komt.
De hengst was een palomino van ongeveer 85cm zonder papier en is dezelfde combinatie als haar vorige dracht.
Femme zelf heeft wel papier, maar is (nog) niet opgenomen in het stamboek.
Ik had haar bijna zo goed als ingeschreven voor een stamboekopname, maar deze is helaas afgelast ivm het corona virus.
We kijken er in ieder geval erg naar uit en hopen vooral op een goede bevalling en een gezond veulentje.
Dit is mijn meisje Femme v.h. hogeveld

En dit haar zoon Niek