ik heb een merrie gekocht die onbeleerd was.
Ze wordt in April 6 jaar en ze was best aan de stevige kant!
Ze is nu 5 x onder zadel geweest en wat kg kwijt maar haar borst en achterhand is nog vrij zwaar.
Ik heb een thorowgood Cob zadel op haar (dressuur) met boommaat XXW (zilver S-bar) .
Toen ik deze boom erin deed en longeerde kwam het zadel van achter omhoog. Dus ik had de XW erin gedaan en het zadel bleek beter te liggen, maar nu heb ik gemerkt dat ze langzaam witte haartjes krijgt. Dus vandaag weer de XXW erin gedaan maar nog niet gereden, dat wou ik morgen doen.
Door die stomme Corona kan ik maar geen betrouwbare zadelpasser aan huis krijgen (binnen belgie).
Maar stél dat ze nog te zwaar is, er bestaat geen wijdere boom

Ik wou dit zadel gebruiken tot ze op gewicht was en bespierd en dan zien voor een zadel op maat, maar ik weet nu niet wat doen.
Waarom krijg ik dat idee:
1) als ik erop zit lijkt het zadel IN haar te drukken (maar let op ze is wat malsig daar dus..)
2) als ze stapt vormt zich tussen haar schouder en het zadel een heuse "vet strook/bobbel) je kan het vergelijken met vet rolletjes tussen je Bh bandje en je arm als je deze laat afhangen.
3) ik zag vandaag nu ook dat haar haartjes "gebroken" zijn aan weerzijde van haar schoft, dus stekelig op twee grote plekken.
Ik heb gewoon een normale anky pad eronder niets te dik.
Ik ben nu uiteraard rond aan zoeken naar een passer, maar mijn vaste passer is net van Breda en mag niet tot aan huis komen.
Als jullie haar op foto zien ga je denken die heeft geen XXW nodig, maar alles wijst er echt op hoor. Anders komt het niet uit met haar schouder lijnen enzv.
Ik zal een foto toevoegen, hierin zien jullie dat ze niet "te stevig" lijkt, de dierenarts is langsgeweest en beaamde dat ze te zwaar is op haar borst/schouder gedeelte en haar achterhand.
ik heb omcirkeld wel deel dus echt een bobbel vormt onder zadel.

graag vriendelijke reacties; ik roei met de riemen die ik heb (stomme corona)