) dus hopelijk doe ik alles goed en volgens de regels
.Goed laten we maar gelijk ter zake komen, ik en mijn moeder staan heel erg in dubio om onze merrie een veulentje te laten krijgen. Ik zou graag willen weten wat zijn de voordelen, nadelen, andere adviesen (wel gezellig houden natuurlijk
) Mijn 16 jarige merrie (JazzXFlemmingh) heb ik vorig jaar met mijn moeder gekocht. De eerste paar maanden ging alles perfect, ze had een beetje platvoeten en zijn met de hoefsmit een plan gaan maken om haar tot de perfecte hoefstand te brengen zeg maar. Maar op een gegeven moment begon ze haar ijzers te verliezen, bij haar vorige eigenaar had ze hier geen last van
We hebben haar gehaald Friesland en staat nu in NH, wij denken dat door de andere grond ze de ijzers er makkelijker onderuit trekt. Maar goed we zijn nu 1 jaar verder en ze heeft denk ik in totaal 4 maanden stil gestaan
en zijn een aantal kliniekbezoekjes rijker. Ze heeft dus 2x een hoefkneuzing gehad waardoor ze kreupel liep. De planning was aanvankelijk om lekker op te bouwen met elkaar en in mei wedstrijden te starten, maar dat gaat het niet meer worden ben ik bang.
Nu riep mijn moeder van de week in een gekke bui "We stoppen er maar een zaadje in!" deze gekke bui is inmiddels serieuzer geworden en we denken allebei dat het wel een goed idee is.
Nog wat meer info over de merrie zelf, ze is dus 16 jaar en heeft 3 jaar geleden een veulen gehad bij de vorige eigenaar. Ze is dus een JazzXFlemmingh maar absoluut geen echte Jazz, ze zal nooit een stap verkeerd zetten
( tenzij er ronde objecten aanwezig zijn, die zijn namelijk HEEL gevaarlijk
) ze is dressuurmatig gereden maar kan ook redelijk springen, mochten we een veulentje van haar krijgen is het de bedoeling om deze te houden

Graag hoor ik julie voor en nadelen van een veulen en mocht je vragen hebben of iets anders laat het gerust weten
@kwpn.bubble
. Nu hebben we geprobeerd met een tak (als ik het goed zeg) over de straal. Ze heeft gewoon een beetje lastige voetjes en het is een beetje uitzoeken wat voor haar het beste werkt.