Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-Belgiƫ

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:54

Ik hoor ook heel tegenstrijdige dingen op dat vlak :j

dosjxx
Berichten: 59
Geregistreerd: 03-04-21

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:57

Proberen kan geen kwaad zou ik zeggen met die voorwaarden :j

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:57

Ik zit nog even naar camera's te kijken... Wij hebben nu heel goedkoop 2 soort van babyfooncamera's maar het irritante is dat we niet te gelijk op de app kunnen (mee) kijken. Super irritant. En soms valt de wificontact van de camera weg... En dan moet ik de stekker er weer uit trekken.

Kunnen jullie wel met meerdere tegelijk meekijken op de camera?

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:37

Een stalgenoot van me heeft een systeem waarbij er meerdere mensen tegelijk kunnen inloggen op de camera. Zal wel even vragen hoe dat heet. Is wel leuk, kan ik straks ook live meekijken

Selene_p
Berichten: 96
Geregistreerd: 20-01-21
Woonplaats: Limburg, NL

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:59

Iorrr mooie hengst, mag ik vragen waarom je voor hem gekozen hebt? buiten dat de bloedvoering erg interesant is.

Lautje tja ik zou er toch eens over gaan denken. volgens mij is jonge paarden in het algemeen zadelmak maken en aanrijden booming omdat er wenig mensen zijn die het goed kunnen en nog willen doen. teminste dat hoor ik iedereen zeggen hier in de buurt, wij hebben daar nu pas mee te maken nu dat de oudste er klaar voor zijn.

Rensju waar bestaat je top 4 nu uit. entertainer geeft voor zover ik ze ken ranke en chique paarden. er zitten grote nakomelingen tussen en kleine. verder is hij zelf wel een mooie hengt om te zien. maar voor mij mist hij wat vermogen en hij is redelijk sensibel zelf.

Umeo, Stal van de Beekerheide misschien die fokken ieder jaar wel pony's als dat is wat je bedoeld. wat voor Uno heb je?

Revali: wij hebben een camera van Foscam een niet draaibare (voorheen hadden we wel een draaibare) hier kun je met meerdere mensen tegelijk kijken vanuit verschillende apparaten.

Oehlala wanneer is je merrie uitgeteld?

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:26

Stalgenoot wist het merk niet direct, maar het is een draaibare WiFi camera met extra versterkers en er kunnen 10 mensen tegelijk op kijken. Via bol.com

En sorry, moet even mijn jonkie showen :o hij is afgelopen dinsdag geruind en heeft nog wat zwelling, maar verder ziet het er goed uit.

Afbeelding

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:48

Moska schreef:
Stalgenoot wist het merk niet direct, maar het is een draaibare WiFi camera met extra versterkers en er kunnen 10 mensen tegelijk op kijken. Via bol.com

En sorry, moet even mijn jonkie showen :o hij is afgelopen dinsdag geruind en heeft nog wat zwelling, maar verder ziet het er goed uit.

[ [url=m/lRxpAS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat wij ook diezelfde van bol.com hebben. Zoiezo 6 hebben de inlog nu van de camera.

Als iemand wil weten welke stuur maar ff pb

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:00

Ik heb een Eminent camera en er kunnen volgens mij 3 verschillenden tegelijk kijken.. (met aparte inlogcodes)

Ik heb een grote, groffe merrie die bijna alles heeft wat ik wil. Ze mag wat meer atletisch vermogen en bloederiger in uiterlijk.
Ik heb: Panenka, Landino, Inaico en Ipsthar. Evt dourkhan ivm levend veulen garantie.
Dus als jullie bv slechte beenstanden of rotkarakters van bovenstaande weten hoor ik het graag. Dan kan ik strepen ;)

gomir

Berichten: 25555
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:11

Wat hebben wij een overlap in hengstenkeuze Rensju. Ik gebruik dit jaar Landino en Ipsthar, Inaico heb ik niet echt een geschikte merrie voor, maar vind ik wel fantastisch paard. En Panenka ook, maar die wordt me teveel gebruikt :+

Ik ben trouwens blij dat ik nog wat alternatieven op de lijst had, want Gaspahr (die heeft tot ik VDL een week of 2 terug sprak bovenaan de lijst gestaan) is nu alleen d.m.v. diepvriessperma beschikbaar.

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:54

rensju schreef:
Ik heb een Eminent camera en er kunnen volgens mij 3 verschillenden tegelijk kijken.. (met aparte inlogcodes)

Ik heb een grote, groffe merrie die bijna alles heeft wat ik wil. Ze mag wat meer atletisch vermogen en bloederiger in uiterlijk.
Ik heb: Panenka, Landino, Inaico en Ipsthar. Evt dourkhan ivm levend veulen garantie.
Dus als jullie bv slechte beenstanden of rotkarakters van bovenstaande weten hoor ik het graag. Dan kan ik strepen ;)



volgs mij heeft Dourkhan geen rechte voorvoeten. Moet ik even mijn fotos vd hengstenkeuring nakijken.

mijn merrie was 4 april uitgerekend, maar lijkt geen haast te hebben.

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:57

Ja graag! Die heeft al niet mijn voorkeur maar vind die voorwaarden wel wat.
Wat voor merrie heeft Inaico nodig?
En ik twijfel aan Ipsthar omdat ie zo pittig lijkt in het parcours, zijn het wel amateurspaarden?

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:34

Oef Ohlala... Dat duurt behoorlijk lang zo -O- lijkt het er ook nog niet op? Die van ons lijkt er ook niet op. Al hele week vieze benen. 1 nacht beetje onrustig.. En nu alleen maar eat sleep schijt en repeat :))

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:46

4 april... hoop dat je een betrouwbaar alarm erop hebt
Spannend revali

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:56

rensju schreef:
Ja graag! Die heeft al niet mijn voorkeur maar vind die voorwaarden wel wat.
Wat voor merrie heeft Inaico nodig?
En ik twijfel aan Ipsthar omdat ie zo pittig lijkt in het parcours, zijn het wel amateurspaarden?


De inaicos die ik ken waren correct in de benen. Ook heel mooi droog beenwerk. Meewerkende karakters! En mooie types

lexa

Berichten: 750
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:30

Ipstar is interessant maar zijn vader Denzel is nu ook beschikbaar bij Nijhof! Komen hele goede paarden van

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:40

lexa schreef:
Ipstar is interessant maar zijn vader Denzel is nu ook beschikbaar bij Nijhof! Komen hele goede paarden van


Zowel. Ipsthar als Denzel vind ik interessant!
We hebben een Denzel gehad.. Kregen ze niet zadelmak... Weet niet meer uit voor een moeder ze kwam. Maja was ook al 5 en nooit wat mee gedaan. Wel heel goed vrijspringen.

gomir

Berichten: 25555
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:37

Ik denk dat Inaico wel een merrie met iets massa kan hebben. Op mijn Etoulon zou hij wel passen, maar die blijven we eerst mooi rijden ;)

Ik wil Ipsthar juist gebruiken om de instelling die zo sterk verankerd is in de moederlijn. Ze zijn allemaal wat heet, maar willen het wel voor je doen. Bijna elk paard uit die lijn heeft in de sport gelopen.

Die ziet er al goed uit Moska!

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:54

Revali schreef:
Oef Ohlala... Dat duurt behoorlijk lang zo -O- lijkt het er ook nog niet op? Die van ons lijkt er ook niet op. Al hele week vieze benen. 1 nacht beetje onrustig.. En nu alleen maar eat sleep schijt en repeat :))


nee uier is iets voller maar verder niks. :(
heb een band om en camera erop. verder maar even afwachten.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:57

Voor wat meer luxe en vermogen zeg ik Highway!

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:19

Het is de bedoeling dat ik af kan strepen ipv meer erbij :')

Instelling is wel mega belangrijk, dat is ook zo..

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:32

Daar heeft Gomir wel gelijk in... De moederlijn is wel veel sport en idd allemaal over het hout willen.

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 06:54

Oehlala schreef:
Revali schreef:
Oef Ohlala... Dat duurt behoorlijk lang zo -O- lijkt het er ook nog niet op? Die van ons lijkt er ook niet op. Al hele week vieze benen. 1 nacht beetje onrustig.. En nu alleen maar eat sleep schijt en repeat :))


nee uier is iets voller maar verder niks. :(
heb een band om en camera erop. verder maar even afwachten.


Wij hebben er een die loopt standaard 4 tot 6 weken over...

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:46

Melkbar geopend:
Afbeelding

En we hebben een pony :D

Afbeelding

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:56

Spannend!

En snel gedaan! Dochter ziet er blij uit!

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:30

Ja heel snel Moska :) Pony is 18 en kent alles (z springen, heeft gecrost, L2 dressuur en ook nog voor de kar geweest). Dochterlief reed er zo mee weg, al is het wel een sterke pony. Dus maar door gepakt :) Gister thuis afgeleverd