Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:52

Umeo schreef:
Iemand 3de fase BWP keuring gevolgd?


Nee maar begreep van een kennis dat soleil optimus van de vdl het er niet zo goed van af bracht... leek mij ook iets te vroeg daar/meer tijd nodig te hebben.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:02

Fotospam!

Hengstveulen Inaico vdl x Hold up Premier uit de zottie/lottie stam
Vandaag voor het eerst buiten. 1,5 dag oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Merrieveulen: For Friendship VDl x Ferrari SFN
1.5 week oud

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De For Friendship is echt een apparte! Verruimen, verzamelen, changeren alles doet ze zo gemakkelijk en ze is ontiegelijk vlug. Ook wel brutaal... nergens bang voor :+

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 06:35

Gaaf sita!! Inaico heeft veel bloed. Wij hebben een 4 jarige zwarte inaico staan.. Ook veel bloed. Lange benen.

Onze merrie heeft al 3 dagen vieze benen(vorig jaar 1.5week)dus ben benieuwd hoe snel het nu komt

Andere merrie nog maar wat langer aan de antibiotica. Vertrouw dat been nog niet helemaal

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:00

Gave veulens sita!
De for friendship is wel heel Stoer!

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:19

gomir schreef:
Gave veulens sita!
De for friendship is wel heel Stoer!


Bedankt! Ze is in alles apart! Zelden zo'n vlug veulen meegemaakt.

Laurentii

Berichten: 2086
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:34

Twee heel mooie veulens! In de For Friendship zie je echt For Pleasure vind ik.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-Belgiƫ

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:15

Leuke veulens idd! :j

Waarom had je beide hengsten gekozen als ik vragen mag? Puur uit nieuwsgierigheid. Leren we nog iets bij :D ;)

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:44

For Friendship kende ik niet, interessante hengst! En mooi veulen.

Zelfde vraag als Umeo.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:28

Umeo schreef:
Leuke veulens idd! :j

Waarom had je beide hengsten gekozen als ik vragen mag? Puur uit nieuwsgierigheid. Leren we nog iets bij :D ;)


Haha nou de keuze ligt vooral bij mijn vader.

Vorig jaar ivm gemak en midden in de 1e corona uitbraak gekozen voor vdl hengsten. Anders waren we wellicht tot een andere keuze gekomen

Inaico paste qua beenwerk wel goed bij de merrie. Merrie staat iets bokkig en iets lage verzenen. Dit zat bij inaico wel goed. Daarnaast beschikt inaico over wat meer lengte dan de merrie, en vonden we het een aansprekende hengst en op concoursen deed hij het ook goed.

For friendship leek mij fijn te rijden op het filmpje van de online hengstenshow van vorig jaar en vond t een mooi dier om te zien. Mijn vader en ik waren altijd wel fan van for pleasure bloed, mede door fit for fun. Wiebe yde was bij ons en we vroegen hem welke hengst hij bij die merrie vond passen en toen zei hij zonder t van ons te weten ook for friendship. Ik kreeg er in de loop van het jaar wat spijt van doordat ik de merrie wat meer ben gaan rijden. Ze is ontiegelijk voorzichtig, ontzettend braaf, maar iets meer rust kon ze wel in zich hebben en ik denk niet dat For Friendship dat mee gaat geven :+ maar desalnietemin wel heel blij met dit veulen.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:16

Gefeliciteerd Sita! Prachtige veulens!

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:19

Sita_xx schreef:
Fotospam!

Hengstveulen Inaico vdl x Hold up Premier uit de zottie/lottie stam
Vandaag voor het eerst buiten. 1,5 dag oud.
[ [url=m/n2vvpS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bggGid.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UQIycF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Merrieveulen: For Friendship VDl x Ferrari SFN
1.5 week oud

[ [url=m/3EkyVW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dkdkuM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CgmqJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De For Friendship is echt een apparte! Verruimen, verzamelen, changeren alles doet ze zo gemakkelijk en ze is ontiegelijk vlug. Ook wel brutaal... nergens bang voor :+



Wauw knapperds!! Gefeliciteerd!!

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:31

Revali schreef:
Gaaf sita!! Inaico heeft veel bloed. Wij hebben een 4 jarige zwarte inaico staan.. Ook veel bloed. Lange benen.

Onze merrie heeft al 3 dagen vieze benen(vorig jaar 1.5week)dus ben benieuwd hoe snel het nu komt

Andere merrie nog maar wat langer aan de antibiotica. Vertrouw dat been nog niet helemaal


Ben wel benieuwd naar een fototje van je 4 jarige

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:47

Beetje outcross.
Wat denken fokkers van lijnteelt op comme il faut?

Selene_p
Berichten: 96
Geregistreerd: 20-01-21
Woonplaats: Limburg, NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:58

Denk dat daar verschillende meningen zijn over lijn teelt in algemeen. de ene zegt doen en de andere zegt niet doen. Moet wel zeggen dat ik de nakomelingen van hem over het algemeen beter in het model enzo vind dan hijzelf. zo zou je het goede kunnen verankeren, maar ook wat je niet wilt. weet ook niet hoe het zit met paarden die 1 oog missen? dacht dat dit vanuit cornet zijn lijn kwam.

waarom zou je lijnteelt op comme il faut willen?

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:17

Mooie veulens zeg! Ik hou wel van dat type van die Inaico! Veel bloed en adel. Dat had doe van mij vorig jaar ook.

996981
Berichten: 9765
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:17

Iemand tips voor fijne springpony fokkers? :)

lexa

Berichten: 744
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:18

Waarom niet? Comme il faut is een van de beste paarden ter wereld uit de beste merrie ter wereld! Wij gebruiken nu voor de 3e keer een jonge Comme il faut voor onze Crown Z merrie. 2x Ratina Z dus...

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:00

Gefeliciteerd Sita met deze twee leukerds!
Leuk ook om een Inaico te zien. Ik heb voor dit jaar nog geen definitieve keuze gemaakt maar hij staat wel bovenaan. 2 jaar geleden erg zitten twijfelen dus Cohinoor en Inaico. Toen toch voor Cohinoor gekozen

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:29

Selene_p schreef:
Denk dat daar verschillende meningen zijn over lijn teelt in algemeen. de ene zegt doen en de andere zegt niet doen. Moet wel zeggen dat ik de nakomelingen van hem over het algemeen beter in het model enzo vind dan hijzelf. zo zou je het goede kunnen verankeren, maar ook wat je niet wilt. weet ook niet hoe het zit met paarden die 1 oog missen? dacht dat dit vanuit cornet zijn lijn kwam.

waarom zou je lijnteelt op comme il faut willen?



Ik heb een commilfoo merrie en die pegase zou in mijn ogen wel erop passen maar dan doe ik lijnteelt op comme il faut. Ik weet niet of dat interessant is voor verkoop

Laurentii

Berichten: 2086
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:40

Dakario, zo kort op elkaar zou ik het niet durven.
Brengt toch altijd risico's met zich mee.

Selene_p
Berichten: 96
Geregistreerd: 20-01-21
Woonplaats: Limburg, NL

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:58

@lexa, klopt daar heb je gelijk in. ofja 1 van de beste haha. maar 2 x ratina vind ik wel anders als 2 keer comme il faut zelf.
@Dakario, Rr zijn ook fokkers die halfbroer en zus bij elkaar zetten (denk aan aganix du signeur of een halfzus van Carthago) dat heeft ook goed gewerkt. Het zal ook vast wel eens minder goed uitpakken. Denk dat je je gevoel moet volgen als de merrie uit een goede stam komt en de hengst ook zal die echt wel te verkopen zijn. Ik weet niet wat er verder voor bloed achter je merrie zit. Bij pegase heb je ook nog lijnteelt op carthago. Ik zou wel op de verdere lijnteeld letten.

Als laatste, Persoonlijk zou ik het denk ik niet doen, omdat het ook risico's met zich mee brengt.

sorry als het verhaal een beetje vaag is. ik typ op mijn mobiel op het werk wat eigenlijk niet helemaal de bedoeling is haha

Selene_p
Berichten: 96
Geregistreerd: 20-01-21
Woonplaats: Limburg, NL

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:55

Even terug komen op mijn laatste post.
@lexa is eigenlijk helemaal hetzelfde wat jij zegt en 2 jonge comme ill fauts bij elkaar zetten. Weet niet waar ik met mijn gedachte zat.

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:06

Wat een knapperds Sita!
Inaico staat ook hoog op het lijstje voor mijn merrie, de For Friendship vind ik ook knap veulen. Jammer dat hij niet bij het KWPN goedgekeurd is, anders had ik m'n keuze al gemaakt

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:14

Diertjec schreef:
Wat een knapperds Sita!
Inaico staat ook hoog op het lijstje voor mijn merrie, de For Friendship vind ik ook knap veulen. Jammer dat hij niet bij het KWPN goedgekeurd is, anders had ik m'n keuze al gemaakt


Wat is de reden dat je persee een kwpn gekeurde hengst wilt? Qua papier maakt het niks meer uit als het een erkend kwpn stamboek betreft.

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:19

Merrie is KWPN'er en ik ben zelf lid van het KWPN. Zit er niet op te wachten om nog van een ander stamboek lid te worden :D