Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilander

Berichten: 3231
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:04

Dakario schreef:
Hallo

Mag ik meepraten?

Ik heb een fokmerrie met oud bloedlijn. Passende hengsten zoeken voor haar vind ik moeilijk. Ze is lambada v Berkenbroeck uit zamiro. Nuchtere wakkere merrie met veel vermogen maar minder ruggesteun. Gaat door vuur voor haar ruiter.

Eerste veulen was van sir Obolensky z. Mooi veulen uitgekomen maar erg groot. Nu 3 jaar en 175 cm. Veel vermogen en nuchter maar weinig pit doordat hij groot is. Dus half geslaagd.

Tweede veulen was van pegase. Amai wat een verbetering van de gangen maar ook iets meer bloederig. Maat heeft ze genoeg. Ze werd ook 2de op prijskamp van BWP.

Nu is ze drachtig van leandro vg. Ik hoop daarmee een kleiner veulen te krijgen.

Nu ben ik enorm aan het uitkijken voor kleine bloederige hengsten maar die zijn enorm moeilijk te vinden of te duur of diepvries zoals heartbreaker of comme il faut.
Als iemand suggesties weet?

Ik heb vroeger intoctros gereden. Sommige zijn koele en andere zijn wat te bloederig. Maar wel meeste zijn grootramig.

Ik heb om dezelfde reden onze Zirocco merrie dit jaar gedekt met Liamant W in de hoop niet zo'n reus te krijgen. Ik heb 2x Cornet obolensky gebruikt en n Cornet zoon (Comthago) en 3x een reus gefokt. Mag allemaal wel iets kleiner

eilander

Berichten: 3231
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:05

Cowgirltjuh schreef:
@Eilander: een foto heb ik wel, maar die is echt niet charmant en doet ook afbreuk aan het beestje. Ik heb Catoki namelijk gebruikt omdat de moeder echt niet zo correct gebouwd is en ik dat met Catoki hoopte te verbeteren. Dat is ook gebeurd, want haar veulen van vorig jaar, een Corydon van T&L, heeft meer die hertenhals en gezakte rug van zijn moeder. Ik heb wel ergens een springfilmpje van haar, over een huppeltje. Die zal ik straks anders even plaatsen :)

Myrthee_: Jouw Dallas ziet er leuk uit. Wel echt zo dat ronde van Dallas zelf hé, vind dat wel aansprekend.

Ik heb trouwens voor Tal Milstein gewerkt, dus ik ken Luigi goed.. Was ook de reden waarom ik mijn merrie toen van Catoki liet dekken haha.

Ik plaats ook alleen maar redelijke foto's ;)
Maar n filmpje is leuk

lexa

Berichten: 740
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:14

Wat een leuk topic zeg!

Ik heb een Crown Z merrie drachtig van Pegase van het Ruitershof.
En een fokmerrie van Chin-Chin wordt gedekt met Andiamo Semilly voor dit jaar.
En mijn rijpaard merrie van Kentucky wordt gedekt met Piece of Cake M .

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:30

Wat een interessante hengst die Parfait! Kende ik niet.

Eilander ik volg jouw fokkerij al jaren met veel interesse, helemaal naar mijn smaak :j

Hier nog suggesties voor mijn merrie ook?

Erg leuk dit topic.

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:41

Grappig dat het hier over Emerald gaat! Wij hebben 1 fokmerrie voor de hobby naast onze sportpaarden en zij is drachtig van Emerald. Nu op dag 330. Merrie heeft zelf 1,45m gesprongen. We kunnen niet wachten tot het veulen er is

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:49

Ik heb er 1 drachtig van Justice. En ik zit er aan te denken om de merrie dan te dekken met Inaico, omdat ik de vrucht ben verloren van hem. Baal er nog van.
Alleen even uitzoeken hoe ik het voor elkaar krijg dat ze aan huis komen. Vind slepen met een jong veulen erbij niks. En tot nu toe gaan wij altijd lekker naar de hengsten houder toe

lexa

Berichten: 740
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:58

Heb je ook een foto van jou Pegase ?[
quote="Dakario"]Hallo

Mag ik meepraten?

Ik heb een fokmerrie met oud bloedlijn. Passende hengsten zoeken voor haar vind ik moeilijk. Ze is lambada v Berkenbroeck uit zamiro. Nuchtere wakkere merrie met veel vermogen maar minder ruggesteun. Gaat door vuur voor haar ruiter.

Eerste veulen was van sir Obolensky z. Mooi veulen uitgekomen maar erg groot. Nu 3 jaar en 175 cm. Veel vermogen en nuchter maar weinig pit doordat hij groot is. Dus half geslaagd.

Tweede veulen was van pegase. Amai wat een verbetering van de gangen maar ook iets meer bloederig. Maat heeft ze genoeg. Ze werd ook 2de op prijskamp van BWP.

Nu is ze drachtig van leandro vg. Ik hoop daarmee een kleiner veulen te krijgen.

Nu ben ik enorm aan het uitkijken voor kleine bloederige hengsten maar die zijn enorm moeilijk te vinden of te duur of diepvries zoals heartbreaker of comme il faut.
Als iemand suggesties weet?

Ik heb vroeger intoctros gereden. Sommige zijn koele en andere zijn wat te bloederig. Maar wel meeste zijn grootramig.[/quote]

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:13

Leuk topic dit, ik zoek hetzelfde als Dakario. Merrie is 1.78 en ik kijk ook naar heartbreaker bloed en ben gek van comme il faut. Hier komen ook leuke suggesties langs, die parfait spreekt me ook aan!

Ik vond Lingo W ook erg aansprekend, maar is die moeilijk? Qua karakter? Ziet er niet zo uit..

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:15


Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:54

lexa schreef:
Heb je ook een foto van jou Pegase ?[
quote="Dakario"]Hallo

Mag ik meepraten?

Ik heb een fokmerrie met oud bloedlijn. Passende hengsten zoeken voor haar vind ik moeilijk. Ze is lambada v Berkenbroeck uit zamiro. Nuchtere wakkere merrie met veel vermogen maar minder ruggesteun. Gaat door vuur voor haar ruiter.

Eerste veulen was van sir Obolensky z. Mooi veulen uitgekomen maar erg groot. Nu 3 jaar en 175 cm. Veel vermogen en nuchter maar weinig pit doordat hij groot is. Dus half geslaagd.

Tweede veulen was van pegase. Amai wat een verbetering van de gangen maar ook iets meer bloederig. Maat heeft ze genoeg. Ze werd ook 2de op prijskamp van BWP.

Nu is ze drachtig van leandro vg. Ik hoop daarmee een kleiner veulen te krijgen.

Nu ben ik enorm aan het uitkijken voor kleine bloederige hengsten maar die zijn enorm moeilijk te vinden of te duur of diepvries zoals heartbreaker of comme il faut.
Als iemand suggesties weet?

Ik heb vroeger intoctros gereden. Sommige zijn koele en andere zijn wat te bloederig. Maar wel meeste zijn grootramig.
[/quote]

Hier de foto. De lichtbruine is van pegase. (Donkerbruine is nixon)

Afbeelding

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:30

lexa schreef:
Wat een leuk topic zeg!

Ik heb een Crown Z merrie drachtig van Pegase van het Ruitershof.
En een fokmerrie van Chin-Chin wordt gedekt met Andiamo Semilly voor dit jaar.
En mijn rijpaard merrie van Kentucky wordt gedekt met Piece of Cake M .

Van piece heb ik heel veel mooie nakomelingen van gezien in zijn 1ste jaargang amai.

lexa

Berichten: 740
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:17

Wat Gaaf !
Ik had vorig jaar een Nixon en die was ook goed gelukt.... die van jou is ook mooi!!
Dakario schreef:
lexa schreef:
Heb je ook een foto van jou Pegase ?[
quote="Dakario"]Hallo

Mag ik meepraten?

Ik heb een fokmerrie met oud bloedlijn. Passende hengsten zoeken voor haar vind ik moeilijk. Ze is lambada v Berkenbroeck uit zamiro. Nuchtere wakkere merrie met veel vermogen maar minder ruggesteun. Gaat door vuur voor haar ruiter.

Eerste veulen was van sir Obolensky z. Mooi veulen uitgekomen maar erg groot. Nu 3 jaar en 175 cm. Veel vermogen en nuchter maar weinig pit doordat hij groot is. Dus half geslaagd.

Tweede veulen was van pegase. Amai wat een verbetering van de gangen maar ook iets meer bloederig. Maat heeft ze genoeg. Ze werd ook 2de op prijskamp van BWP.

Nu is ze drachtig van leandro vg. Ik hoop daarmee een kleiner veulen te krijgen.

Nu ben ik enorm aan het uitkijken voor kleine bloederige hengsten maar die zijn enorm moeilijk te vinden of te duur of diepvries zoals heartbreaker of comme il faut.
Als iemand suggesties weet?

Ik heb vroeger intoctros gereden. Sommige zijn koele en andere zijn wat te bloederig. Maar wel meeste zijn grootramig.


Hier de foto. De lichtbruine is van pegase. (Donkerbruine is nixon)

Afbeelding[/quote]

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:29

Wat vinden jullie van for pleasure bloed? De parsen die ik tot nu toe heb gezien lijken fijn te rijden en springen goed.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:01

Das de opa van mijn rijpaard. Onwijs fijn dier is dat. Ze is van Vaillant, hij is van For Pleasure. Ik ken geen dieren die hem dichterbij hebben maar ik vind het wel een fijn dier :j

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:17

Ik ken ook een vailliant, een heel m ooi groot paard.

Wijzelf (mijn vriend) heeft een falaise de muze, dacht dat daar ook for pleasure in zit

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:45

For pleasure is ineens weer heel populair. Zijn afgelopen jaar ook aantal jonge hengsten van goedgekeurd. Zijn oudere nakomelingen doen het Goed in de sport en daarom staat hij ineens weer in de belangstelling. Hij heeft denk ik wel moderne merrie met bloed nodig en het zal ook wel niet goedkoop zijn.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:51

gomir schreef:
For pleasure is ineens weer heel populair. Zijn afgelopen jaar ook aantal jonge hengsten van goedgekeurd. Zijn oudere nakomelingen doen het Goed in de sport en daarom staat hij ineens weer in de belangstelling. Hij heeft denk ik wel moderne merrie met bloed nodig en het zal ook wel niet goedkoop zijn.


Ik zit dan meer aan een zoon te denken for pleasure zelf zal wel erg duur zijn. Ik ben alleen bang dat ik weer zo’n lange rug krijg. Voor de nieuwsgierige naar mijn merrie. Foto Staat in mijn profiel

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:05

Ik vond for treasure van de vdl heel erg overtuigen op het vrij springen en hij heeft ook een mooi model. Komt uit een carthago-moeder en dan volgens mij ramiro.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:17

gomir schreef:
Ik vond for treasure van de vdl heel erg overtuigen op het vrij springen en hij heeft ook een mooi model. Komt uit een carthago-moeder en dan volgens mij ramiro.


Die is zeker interessant en ik ben groot schimmel fan. Lijkt mij een heel fijn dier.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:37

Ik ga ook gezellig meelezen. Kletsen zal het niet echt worden, moet nog een hoop leren.
Afgelopen jaar heb ik uit mijn springmerrie (Zidane x Gentleman https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 615/eleane) een hengst van Freeman VDL gefokt. Ben benieuwd hoe hij uitgroeit. Over 2 of 3 jaar wil ik m'n merrie nog een keer laten dekken :)

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:35

Toevallig heb ik ook jonge for pleasures gekeken en ik wil geen schimmel op mn schimmel dus kwam ik op for friendship. Maar vind het lastig met die jonge hengsten, dan is de gok nog groter

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:37

Met wat bewezen ouders lijkt het me een minder grote gok. Ze worden natuurlijk niet voor niks goed gekeurd. Dus ik denk dat als het je aanspreekt, je het prima kan doen!
Die gokken durf ik altijd wel te nemen.

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:42

Dat is waar, misschien zoek ik teveel zekerheid ofzo. Ik zie ze graag een parcours springen. Maar ik heb nog niet zoveel ervaring

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:51

Ik wil graag een schimmel fokken maar de kans is klein

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:55

caro29 schreef:
Ik wil graag een schimmel fokken maar de kans is klein

50% met 1 schimmelouder ;)