Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:32

Ik heb ook een jonge connect. 1 jarig hengstje :j

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:37

Ik lees ook graag mee!
1 fokmerrie (Darco x Elanville) waar ik vorig jaar een prachtig merrieveulen van I'm Special De Muze uit heb gefokt. Helaas niet vol voor dit jaar. Begin april willen we weer gaan proberen met Chacoon Blue :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 00:56

Ik heb Chambretto GT gevonden. Spreekt me erg aan. Morgen even meer info zoeken.
Kent iemand deze hengst?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 01:23

Is er iemand die toevallig weet of de hengst chilli willi vers beschikbaar is?

Vindt het een erg aansprekende hengst

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 06:41

Leuk een springpaarden topic!
Iemand enig idee waar O'neill vd Eigenlo staat om evt te bezichtigen?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 06:44

Ik ben wel fan van Inaico en Justice :j

Verder kies ik eigenlijk nooit de bewezen hengsten maar vaak een goed gekeurde nakomeling daarvan.

Vond Lingo van connect ook een aansprekend dier. Alleen als ze al zeggen dat ie moeilijk was.... :+

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:53

Ketaki schreef:
Is er iemand die toevallig weet of de hengst chilli willi vers beschikbaar is?

Vindt het een erg aansprekende hengst



nee alleen diepvries. vind het ook een aansprekenden hengst, echter de nakomelingen vind ik nog niet alles. is een hengst die veel bloed nodig heeft.

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:10

Ik lees graag mee :j

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:05


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:40

Pantykous schreef:
Leuk!
Ik meld mij ook, heb een Numero Uno x Lux x Amethist merrie.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... kebellie-w

[ [url=m/KjALMm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze gaat volgende maand Ibop lopen en als het goed is dit jaar bij de hengst. Op de shortlist staan nu Emir R en Zirocco Blue, in die volgorde.

Oeh hoe is die onder het zadel?
Mn vriend maakt namelijk paarden zadelmak en corrigeert ze, maar lux schijnt niet zo heel makkelijk te zijn :o

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:53

Wat zegt hij van Latour?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:59

Numero Uno’s heb ik ook al veel lastpakken van meegemaakt, ze ziet er in ieder geval bloederig genoeg uit.

Ontzettend mooie merrie trouwens! Ik ben benieuwd of je keuze op Emir gaat vallen!

De vriend waarvan ik mijn Emir gekocht heb doet ook veel lastige paarden africhten en veel Emirs schijnen heel moeilijk te zijn. Die van mij lijkt tot nu toe heel braaf dus ze zullen niet allemaal hetzelfde zijn. :D
Afbeelding

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:07

Wat een leuk topic. Ik heb een 6 jarige Vancouver x Unaniem, springt op dit moment M en is klaar voor de Z. Ze komt uit een merrie die 1.45 gesprongen heeft. We overwegen om dit jaar met een draagmerrie te fokken. Verbeterpunt van de merrie zijn de achterbenen en ik zou graag de nakomeling wat meer bloederig willen, zowel qua type als karakter.
Daarnaast heb ik nog een jaarling Cantona TN x Contender. Daar duurt het fokken nog even ;-)

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:11

Panty wat leuk om van jou ook eens de paarden kant te zien, prachtige merrie heb je daar!

Ik ben er een beetje uit op dit moment maar springpaarden fokkerij is toch wel waar mijn hart ligt.
Hier staat thuis een Ustinov x Matterhorn x Purioso merrie uit de Oberlina stam en haar 3 jarige dochter van Connect komt dit voorjaar ook aan huis te staan.
Daarmee wil ik eerst naar de merrie keuring en dan kijken we verder of zij als rijpaard verder gaat. Maar stiekem ben ik al wat aan het kijken welke hengst bij haar zou passen.

Kallas spreekt mij erg aan, ik ben gek op dat lijntje waar hij uit komt. Heeft iemand hem al irl gezien?

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:24

Wat een gaaf type, die Numero Uno x Lux! Ik heb een maand geleden ook een Numero Uno x Voltaire merrie gekocht, maar die mag eerst nog lekker sporten... :)

Wij verwachten dit jaar 5 veulens. Van Taloubet Z, Tobago Z, 2x Canturano Z en Qlassic Bois Margot.
Persoonlijk ben ik geen Indoctro-fan, heb er nu al een stuk of 5 op stal gehad en het zijn allemaal zo'n tegenwerkers... Pff! Wel meestal mooi en goed bewegen. Ook niet spooky ofzo, maar gewoon altijd tegen je in gaan. Indoctro en Quidam, dat bloed hoeven ze me niet meer te brengen :')

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:26

Ketaki schreef:
Pantykous schreef:
Leuk!
Ik meld mij ook, heb een Numero Uno x Lux x Amethist merrie.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... kebellie-w

[ [url=m/KjALMm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze gaat volgende maand Ibop lopen en als het goed is dit jaar bij de hengst. Op de shortlist staan nu Emir R en Zirocco Blue, in die volgorde.

Oeh hoe is die onder het zadel?
Mn vriend maakt namelijk paarden zadelmak en corrigeert ze, maar lux schijnt niet zo heel makkelijk te zijn :o


Haha, ja ik heb deze onbeleerd gekocht en iedereen zei dat ik gek was met NU x Lux, maar ze heeft echt zo'n fijn bewerkbaar karakter. Wel scherp maar heel eerlijk, ook met inrijden geen pas verkeerd gezet. <3

Tnx MM! Wat een mooi lijntje heb je dan zelf ook :j

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:38

Interessante hengsten Cowgirltje!

Ook veel last van de rug die indoctro’s?
Quidam/Guidam bloed kan ik kwa karakter wel hebben maar vind ze over het algemeen te veel op de voorhand gebouwd.

Numero uno bloed hou ik ook van maar op de Ustinov te dicht bij Libero.

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:07

MizzMontana schreef:
Interessante hengsten Cowgirltje!

Ook veel last van de rug die indoctro’s?
Quidam/Guidam bloed kan ik kwa karakter wel hebben maar vind ze over het algemeen te veel op de voorhand gebouwd.

Numero uno bloed hou ik ook van maar op de Ustinov te dicht bij Libero.


Had er eentje die wel last had van haar rug idd, wou zich graag langtrekken. Bij die anderen vind ik het niet echt een issue, zeker niks abnormaal :)

Ik vind Quidam's vaak domme beesten. Allemaal veel vermogen maar echt gruwelijk op de kop idd, en vaak stierig, zit nooit een fijne mond op. Toch heb ik van vorig jaar tweemaal Verdi x Chellano rondlopen (was een tweeling met spoelen). De Chellano zelf was super opgericht dus vandaar dat ik het wel aan durfde. De merrie van de twee is heel opgericht a la Chellano. De hengst is meer zoals Verdi, op de voorhand. Niet extreem, maar lijkt nu wel eerder een hunter qua type haha.

Uno's, tsja, je bent er voor of tegen zeker? Ze hebben een scherp kantje, maar ik vind het meestal geen tegenwerkers en ze hebben bijna allemaal een top galop, dat maakt ze toch gemakkelijker bewerkbaar! Vandaar dat ik ze meestal wel leuk vind :D

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:08

Ik wil hier ook graag meelezen en praten.

Heb zelf een merrie van Hos d'O x Jasper. Helaas liggen we momenteel volledig stil omdat ze goed 6 weken geleden is geopereerd aan koliek.
Zij krijgt morgen een echo van de peesplaat, als die goed genoeg wordt bevonden voor de sport gaan we ons daar eerst nog op focussen (eerst nog een lange revalidatie periode uiteraard). Mocht deze nu niet goed genoeg zijn daarvoor, en wel voor de fok, dan wil ik graag een veulen fokken uit haar. Dat zat altijd al wel in de planning, maar ik wilde haar graag eerst naar het Z springen hebben voor het sportpredicaat.
Ik hoop overigens wel dat de peesplaat weer goed genoeg is voor de sport straks, want een veulen mag er over een paar jaar ook nog wel komen.

Ik ben overigens zeer geïnteresseerd in Grandorado TN bij mijn merrie. :j

Anoniem

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:19

Ik verwacht dit jaar een Van Gogh
Ik vind Numero Uno vaak wel een totaal plaatje geven, mooi type, goed bewegen, goed springen
Heb toch voor zijn zoon gekozen omdat die al zoveel sportpaarden heeft gebracht dat ik denk dat die toch net wat meer instelling geeft. En mijn merrie is met haar 4 jaar al 1.73 dus maat genoeg voor deze hengst

Mijn Gelderse merrie heeft recent merrietest gelopen met 8-en voor de springonderdelen en zelfs een 9,5 voor instelling. Ik wist dat ze springen kon maar was wel blij verrast om te zien hoe ze het oppakte en ze was heter, vlugger en had meer vermogen dan ik had gedacht. Dus zou ook wel leuk zijn om die een keer springen te dekken, dan heeft ze een hengst nodig met veel souplesse en beetje koel karakter

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:26

[***] schreef:
Ik verwacht dit jaar een Van Gogh
Ik vind Numero Uno vaak wel een totaal plaatje geven, mooi type, goed bewegen, goed springen
Heb toch voor zijn zoon gekozen omdat die al zoveel sportpaarden heeft gebracht dat ik denk dat die toch net wat meer instelling geeft. En mijn merrie is met haar 4 jaar al 1.73 dus maat genoeg voor deze hengst

Mijn Gelderse merrie heeft recent merrietest gelopen met 8-en voor de springonderdelen en zelfs een 9,5 voor instelling. Ik wist dat ze springen kon maar was wel blij verrast om te zien hoe ze het oppakte en ze was heter, vlugger en had meer vermogen dan ik had gedacht. Dus zou ook wel leuk zijn om die een keer springen te dekken, dan heeft ze een hengst nodig met veel souplesse en beetje koel karakter


Wat grappig! Veel souplesse en een koel karakter is voor mij Catoki. Vind mijn 2-jarige daarvan echt goed gelukt. Nuchtere merrie met echt wel wat lossigheid, maar dan zit je wel meteen met een duurdere hengst!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:28

Ik heb een ultimo x numero uno. Zeer goed springen maar dat geloer . Wel een eerlijk paard.

Hengst zoeken voor haar vind ik niet makkelijk.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:38

caro29 schreef:
Ik heb een ultimo x numero uno. Zeer goed springen maar dat geloer . Wel een eerlijk paard.

Hengst zoeken voor haar vind ik niet makkelijk.

Combinatie tangelo vd zuuthoeve x phin phin geeft goede nakomelingen :j

eilander

Berichten: 3231
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:40

Hey wat leuk een nieuw topic over springpaardenfokkerijj. Ik praat graag mee als ik tijd heb.
Heb n Zirocco blue x Goodwill drachtig van Liamant W, en n Chin chin x Epilot drachtig van Harley.

Ik zag hierboven n Catoki voorbij komen van Cowgirltjuh. Zijn daar foto's van? Want die heb ik op mijn lijstje staan :)

eilander

Berichten: 3231
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:41

Pantykous schreef:
Leuk!
Ik meld mij ook, heb een Numero Uno x Lux x Amethist merrie.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... kebellie-w

[ [url=m/KjALMm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze gaat volgende maand Ibop lopen en als het goed is dit jaar bij de hengst. Op de shortlist staan nu Emir R en Zirocco Blue, in die volgorde.


Mooie merrie, PK!!