2 jaar geleden plaatste ik dit topic met dezelfde vraag, de bedoeling was toen om een veulentje te fokken vanwege haar blessure en als opvolger over 3 jaar. Dit is gelukt, afgelopen jaar heeft ze een merrieveulen gehad van Desperado. Echter is dit veulen verkocht aan iemand die haar heel graag wilde hebben en hebben we besloten om de merrie nog een keer te laten dekken, onder het zadel mis ik met haar de klik en het is zo'n geweldig lieve moeder. Maar nu dan de vraag: Welke hengst?

Het gaat om Davottie H, een 12-jarige merrie van San Remo x Octaaf van 1.70m hoog.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... davottie-h
Ze heeft 3 goede basisgangen, wel zou de stap ruimer mogen en de galop meer bergop. Ze is wat lang in haar lijf, heeft er wel een mooie nek op zitten. Haar witte voetje staat heel iets toontredend (minimaal, veulen heeft dit niet). Haar karakter is wel een aandachtspuntje, ze is niet gemeen maar vrij schrikkerig en ril.
Via een hengstenhouder kreeg ik de volgende namen:
- Just Wimphof
- Fürst Dior
- Vivaldi
- Kjento
Zelf heb ik ook wat zitten zoeken (niet dat ik er verstand van heb, maar ik probeer mij erin te verdiepen)
- Ferdeaux
- El capone (maar daar schijnt karakter een puntje bij te zijn)
- Dreamboy
- Kaiman
Toch nog een keer Desperado? Ook heb ik aan gelders bloed gedacht, maar ik denk dat de merrie daar te grof voor is.
Alle tips/advies/ideeën zijn welkom!

Merrie

Veulen van Desperado

1 week

5 maanden (een betere standfoto zat er niet in met een volgend veulen, haha)