Ik zal even de situatie duidelijker uitleggen.
Het gaat om een Friese merrie van dan 5 jaar. Ze is van hun eigen hengst en staat dus in bijboek 2. Ik ben sinds haar 2e haar verzorgster. Toen kwamen we er namelijk achter dat ze eczeem had. Met wat verzorging en een goede deken en vliegenkap kan ik dat redelijk in de hand houden. De afgelopen 2 jaar zijn haar manen flink gegroeid en ze heeft nu super mooi behang.
Ze is niet de aller makkelijkste in de omgang. Toen ze 3,5 was ben ik begonnen met grondwerklessen (op mijn kosten) en hier kwam een ontzettend dominante en koppige kant in haar naar boven. Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk hebben wij een goede samenwerking ontwikkeld. Toen ze 4 werd ben ik begonnen met inrijden (lekker rustig aan en op haar tempo). Helaas wel veel gemier gehad met zadels, dus het gaat allemaal nog niet helemaal zoals je het graag zou willen zien. Nu met een goed zadel gaat ze wel met sprongen vooruit.
Ze heeft losse knieën achter, ze zet ze niet op slot, maar volgens mij is het wel vergelijkbaar daarmee.
Ik ben nu eigenlijk heel benieuwd naar hoe mensen die niet zo dicht op de situatie zitten als ik (ik ben onwijs dol op haar en wil haar echt niet kwijt, niet helemaal onpartijdig dus
) kijken naar dit bedrag. Is het redelijk, is het te veel, of is het te laag?
.