Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
truitje schreef:Hoi allemaal
Ik heb laatst een merrie gezien met een DOC predikaat met een prima score. Echter heeft zij twee chips in de achterbenen.
Is dit erfelijk, of komt dit vermoedelijk door trauma of een slecht management tijdens de eerste jaren?
Ik wil haar misschien kopen voor de fokkerij, vandaar mijn vraag
Alvast bedankt!
Suzanne F. schreef:truitje schreef:Hoi allemaal
Ik heb laatst een merrie gezien met een DOC predikaat met een prima score. Echter heeft zij twee chips in de achterbenen.
Is dit erfelijk, of komt dit vermoedelijk door trauma of een slecht management tijdens de eerste jaren?
Alvast bedankt!
Kan door meerdere oorzaken komen. Maar het predikaat is geen vrijbrief om nooit OC of OCD te krijgen.
Ik zou de merrie niet gebruiken voor de fokkerij. Ze heeft het blijkbaar toch gekregen.
truitje schreef:Hoi allemaal
Alvast bedankt!
JeanneV schreef:wat te denken van al die hengsten die geopereerd zijn?? en waar niemand dat van weet?? en de hengsten waar we het wel van weten... alleen waar we het van accepteren omdat de ververings kwaliteiten zo hoog zijn.
Gini schreef:JeanneV schreef:wat te denken van al die hengsten die geopereerd zijn?? en waar niemand dat van weet?? en de hengsten waar we het wel van weten... alleen waar we het van accepteren omdat de ververings kwaliteiten zo hoog zijn.
Dat vind ik net zo erg. Weinig verschil met broodfokken op die manier. Fokken doe je met gezonde dieren. Er loopt al zoveel miserie rond.