Ervaringen met aanbieden oudere merrie keuring Westfalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Ervaringen met aanbieden oudere merrie keuring Westfalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 11:48

Hoi allemaal!

Ik ben benieuwd of er hier Bokkers zijn die ervaring hebben met het aanbieden van een (oudere) merrie voor de (fok)merriekeuring van het Westfalen? De informatie op de website is zeer summier, dus alvorens ik erin duik door het stamboek een mailtje te doen, leek het me wel fijn om wat meer ervaringen te lezen.

Ik heb een zevenjarige springmerrie en hoewel ik geen (althans niet nu per direct omdat ik haar eerst verder de sport in wil hebben, maar ze is wel gekocht met het oog op dat het mogelijk is) plannen heb om met haar te fokken, lijkt het me wel heel leuk om haar een keer mee te nemen naar een keuring en ben natuurlijk benieuwd wat het professionele oordeel over haar is.

Hoe gaat zo'n dag in zijn werk? Wat moet er allemaal gebeuren? Waarom heb je besloten je merrie aan te bieden? Hoe zit het met de eventuele predikaten?

Rachral

Re: Ervaringen met aanbieden oudere merrie keuring Westfalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:37

Op de website van Westfalen staat dit allemaal duidelijk omschreven.
Bij een voldoende sportregistratie kan een Leistungspredikaat behaald worden en als je haar aanbied met een veulen aan de voet kan ze ook Verbandsprämie krijgen, mits ze exterieurmatig aan de eisen voldoet.
Zoek het op, het staat duidelijk omschreven.