Ik verzorg sinds een half jaar een super mooie tinker merrie genaamd Kyra (9). Ze staat bij een vrouw achter het huis. Ze loopt 24/7 in de bak, ze heeft ook een verhard stuk waar ze kan lopen en ze heeft een schuilstal. Ik rijd zowel in de bak als buiten. Tijdens het rijden luistert ze altijd goed, ho = direct ho, draf = draf en galop = soms direct galop of eerst een vreugdebokje en daarna in galop.
Maar nu is het probleem. Ze schrikt alleen snel van dingen. Ze is altijd allert. Nu is schrikken van onverwachtse dingen zoals een hond of een kat die ineens oversteekt niet heel gek. Maar zij schrikt van kromme grasssprietjes. Weten jullie hoe je dit kunt verhelpen? Of is dit haar karakter?
Ook is ze soms wat vervelend, met opzadelen doet ze heel zenuwachtig naar het zadel en hoofdstel toe. Ook doet ze soms ineens haar hoofd naar jou toe, dan raakt ze je bijvoorbeeld heel hard tegen je hoofd, arm of borst
. Ze heeft er ook wel een handje van om je te happen als je haar hoeven aan het krabben bent. Ik weet dan niet hoe ik moet reageren. Moet ik echt met woorden en handgebaren laten merken dat ik het echt niet chil vind wat ze doet, of moet ik haar een tik geven. Of zijn er andere opties?Groetjes Iris ❤️