Welke hengst meeste indruk?.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:54

Marjolein"]
[quote="Pipo schreef:
De 429 de Lux x Fedor x Wisconsin komt uit diezelfde lijn. Ook een superfijn paard!

Kan die huppeltjes niet meer zo goed herinneren, na 4 dagen zoveel paarden te hebben gezien.

zijn idd erg fijne paarden. deze Lux staat bij osn op stal net als de Fedor merrie. Verder hebben we nog een Lux X Wisconsin uit dezelfde stam.

Op mn werk zijn ze erg blij met de resultaten er staan nu 2 aangewezen hengsten (de Lux X fedor en de No Limit X Goodtimes).

Terlia is niet alleen een fantastisch mooi en goed bewegend paard maar ook erg fijn in de omgang.
[/quote]


Ik vraag me alleen af of die lange benen niet in de weg gaan zitten als het werk zwaarder gaat worden. De tijd zal het leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:09

Ik vind Terlia een heel goed paard, maar ik vond haar op 3 jarige leeftijd eigenlijk al teveel paard, te af!. Daarom ben ik erg benieuwd of ze wel mooi gaat uitgroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:12

Marjolein"]
[quote="Pipo schreef:
De 429 de Lux x Fedor x Wisconsin komt uit diezelfde lijn. Ook een superfijn paard!

Kan die huppeltjes niet meer zo goed herinneren, na 4 dagen zoveel paarden te hebben gezien.

zijn idd erg fijne paarden. deze Lux staat bij osn op stal net als de Fedor merrie. Verder hebben we nog een Lux X Wisconsin uit dezelfde stam.

Op mn werk zijn ze erg blij met de resultaten er staan nu 2 aangewezen hengsten (de Lux X fedor en de No Limit X Goodtimes).

Terlia is niet alleen een fantastisch mooi en goed bewegend paard maar ook erg fijn in de omgang.
[/quote]


Ja ik hoorde al van Willie, die was er blij mee!

Vond de No Limit x Goodtimes wel een heel mooi paard, wat ook heel fijn kon lopen. Maar donderdag had ik het idee dat hij niet helemaal fris was, beetje doods gedroeg hij zich. In Ermelo vond ik hem namelijk wel goed springen, maar in Denbosch was hij niet helemaal erbij.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:12

zoekie schreef:
Hoe spring / liep 606? De oscar x appolonius.


ik vond de andere oscar x appie een indrukwekkender paard (610)
maar de beste oscar was in mijn ogen de oscar x rossini, echt een knap paard, veel tact en een mooi front!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:13

Dat viel mij ook op bij sommige hengsten dat ze niet meer zo jeugdig waren.
Maar al behoorlijk rijp waren.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:16

Pipo schreef:
Ik vind Terlia een heel goed paard, maar ik vond haar op 3 jarige leeftijd eigenlijk al teveel paard, te af!. Daarom ben ik erg benieuwd of ze wel mooi gaat uitgroeien.


Ja inderdaad, dat vraag ik mij ook af! Ze mocht als 3 jarige best nog wat meer jeugd hebben en wat minder ontwikkeld zijn geweest. De tijd zal het leren! Het blijft een adembenemende merrie.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:55

Maar om even terug te gaan naar het onderwerp, mijn favorieten over de gehele keuring gezien zijn de Sunnyboy x Aktion (viel aan de hand wat tegen, zal wel moe zijn), de Libero x Nimmerdor (super in de kooi), de Heartbreaker x Burggraaf (schimmel uit de stam van Habsburg, eveneens super springen), Phin Phin x Burggraaf (wauw!! Wat een lekker los dier!), natuurlijk de Kennedy x Ubis (heb die in de kooi niet gezien, maar aan de foto´s gezien heb ik toen niets gemist Scheve mond ), Jazz x Ulft (had em wel in de kampioenskeuring verwacht). Er waren nog wel meer interessante, maar ik heb het boekje nu niet bij de hand.
Verder was ook ik aangenaam verrast door de nafok van Oscar.

Die Jacomar x Calvados komt trouwens uit een fantastische moeder. Pherna, wordt gereden door Julia Kayser (voorheen Marc Houtzager). Binnen een jaar van niks tot 1.35 niveau. Fantastische merrie! Die heeft echt de capaciteiten voor het hogere werk verwacht ik.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:50

Even mezelf gequote uit ander topic:

[quote]Opvallende paarden voor mij: 363 (Kennedy x Ubis). Fantastisch mooi model en super lopen. Verder 393: de Krack x Partout (prachtig voorbeen en ik denk een paard wat makkelijk kan schakelen), nummer 608 (Oscar x Rossini), 704 (Sunny Boy x Aktion): super taktmatig draven.
En van de springpaarden was voor mij de kampioen Libero x Nimmerdor toch ook wel favoriet![quote]

Weet iemand trouwens waarom er maar 2 Kracks in de 3e bezichtiging waren terwijl er 5 waren doorverwezen?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:40

EmEm schreef:
Weet iemand trouwens waarom er maar 2 Kracks in de 3e bezichtiging waren terwijl er 5 waren doorverwezen?


Veterinaire troubles Verward

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 02:20

Wouter24"]
[quote="EmEm schreef:
Weet iemand trouwens waarom er maar 2 Kracks in de 3e bezichtiging waren terwijl er 5 waren doorverwezen?


Veterinaire troubles Verward
[/quote]

Ja daar hoorde ik meerdere mensen over. Wát een reclame voor het cover-paard!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:18

Merilyn schreef:
Tsja de nr 10. De Alabaster. Dat was mijn favoriet bij de rijpaarden.



en 545, Obelisk x Flamingo.

Maar de Olivi x Michelangelo vond ik ook erg mooi!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:22

Franske schreef:
Oklund voor mij he Knipoog Haha!

Staan mooie foto's van hem op de KWPN site,
o.a. deze;
Afbeelding
Leuk voor boven je bed! Knipoog

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:58

Ja had ze al gezien op hippofoto.be Haha!

Peuleschilletje zo'n sprongetje Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:01

Met 2 vingers, euhh, hoeven in zijn neus *LOL*

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:16

Zo is dat Haha! Volgend jaar weer Knipoog

esther83
Berichten: 159
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:24

hallo,
weet iemand een mooie en goede Welsh-Cob hengst voor mijn Welsh-cob merrie?(met papier) (1.51m) bedankt!!! OK dan!

Mer1980

Berichten: 18883
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:20

mexxelan schreef:
hallo,
weet iemand een mooie en goede Welsh-Cob hengst voor mijn Welsh-cob merrie?(met papier) (1.51m) bedankt!!! OK dan!


ik vrees dat dit niet in dit topic thuis hoort.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:31

Wat baal ik dat ik Onze Fons niet meer gezien heb in Den Bosch, want dat vind ik nu een geweldig paard! (Was nl al weer onderweg naar huis (reis van 3,5 uur.)

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:35

Ik moest nl met de bus...
Laatst bijgewerkt door Candidat op 10-02-04 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:36

Candidat schreef:
Maar ik moest met de bus.


Oh ik dacht al, 3.5 uur is wel heel lang!