Ik heb de mogelijkheid gekregen van mijn schoonmoeder om een merrie van haar te laten dekken met een hengst naar keuze.
Mijn eigen spanjaard is nu 13jaar
Binnen een jaar of 5-6 begint hij oud te worden, misschien ziek of iets anders dan gaat hij op pensioen en kwam er sowieso een nieuw paard bij.
Nu komt er volgend jaar een veulen bij en tegen dat het veulen klaar is om te rijden zijn we alweer een 4-5jaar verder

Ook wou ik een andere kleur dan schimmel (mijn paard is schimmel EN heeft melanomen op zijn staart/anus/eentje op het hoofd) en wou dit dus niet meer of toch zoveel mogelijk uitsluiten)
Ikzelf ben weg van de spaanse paarden daarom was de keuze snel gemaakt om er een PRE op te zetten.
Merrie heeft een ruime stap en draf
De galop is voor haar iets moeilijker
Zij is ongeveer 1.63-1.64
Zij is nu 13-14j
Dressuurmatig heeft ze op wedstrijd tot L2 gelopen, meer niet aangezien schoonmoeder nog paarden heeft (6 in totaal) en ze dan drachtig was dus staat ze eigelijk op vervroegd pensioen
Haar vorig veulen is nu sinds mei juist 2 jaar geworden
De merrie
(Op de foto’s was ze juist drachtig en juist terug thuis)

Haar vorig veulen (2jaar sinds mei)

Hengst is Seductor MG
Van Buena Suerte
Hij is 1.67-1.68
Momenteel ongeveer op M niveau
Hij is 6-7jaar en is geselecteerd om mee de MCI wedstrijden te rijden voor Nederland
Hij heeft een ruime stap, goeie draf en ook een goeie galop
Super karakter en lief zowel naar de merries als naar mensen
Is zo knap om te zien

De merrie is geinsemineerd op 15juni en dus met 340dagen te rekenen zou de uitgerekende datum 20 mei 2020 zijn
De kleurkansen zijn als volgt
Merrie heeft een zwarte vader (Mil Ramiro)
Hengst heeft volgende kleurgenetica

Kansen
87,50% valk
12,50% smokey black
Duss wie doet er een gokje?

Merrie of hengst?
Valk of smokey black?
Datum geboorte?
Wie ons nog wil volgen kan dat altijd op instagram @andalusianfurioso