Ik weet niet of het zin heeft om nog iets te proberen wat predicaten betreft. Advies in die richting is ook welkom.
Merrie
Afstamming: Charmeur x keur pref v. Goodwill x prest ster pref v. Ahorn x keur pref v. Ariban x pref ster v. Magneet
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... siena-fuga
De merrie is aanhankelijk, braaf, meewerkend, functioneel, veelzijdig, gezond en makkelijk drachtig. Ze zou 1.68 m zijn. Dit heb ik niet nagemeten, maar lijkt op het oog te kloppen.

Op dit moment heb ik geen reëel beeld van haar gangen. Ze is niet in sportconditie, niet doorgereden en ze is van zichzelf zo nuchter, dat ze in de wei bij ons (voor het eerst in járen op een vreemde locatie) alleen nog maar de kop aan de grond heeft gehad.
Ik heb er net heel even opgezeten voor een testrondje. Nog geen 5 minuten. Ik kan alleen maar zeggen dat ze heel braaf is, helemaal gezien de omstandigheden, en dat ik de galop haar beste gang vind.

Excuses voor mijn houding, ik heb nog wat 'knutselwerk'.
Nakomelingen
Dit is haar eerste veulen (merrie v. Galaxie) en tevens de eerste die onder het zadel is: https://www.youtube.com/watch?v=WUFgJ436wJI
Ten tijde van de verkoop (voorjaar) was ze 1.64 m, maar het paard moest in juni nog 3 worden. Deze Galaxie is aanhankelijk, braaf, makkelijk, wel voorwaarts maar zeker niet heet. Een fijn amateurpaard.
Dit is haar laatste veulen van McJonnas:

Fokdoel
De bedoeling is om een veelzijdig, liefst ongecompliceerd amateurpaard te fokken dat prima meekomt in de basisklasses dressuur.
Wensen
Wat er wordt gezocht:
- Maat en formaat
- Bewegingsvererver, gezien het aandeel springbloed
- De merrie kan best wat bloed gebruiken, maar ze is smal en veel body is wenselijk (er wordt liever een tank gefokt dan een bloederig poppetje)
- Liever geen neerwaartse romprichting
Binnen de selectie van passende hengsten is er voorkeur voor hengsten die aftekeningen hebben of deze vererven (hoe meer wit hoe beter).
Ik heb zelf een voorkeur voor Negro bloed (een aantal op stal gehad en uitsluitend goede ervaringen mee). Dat vind ik niet verkeerd bij Charmeur, maar ik weet niet of het voldoende maat gaat brengen. Mijn gedachten gingen nog even uit naar Giovanni en Ferguson, maar daar zit je weer met de maat en ik meende dat één van de twee een neerwaartse romprichting had. Ben een beetje de weg kwijt geraakt toen ik begon met meedenken/brainstormen...
Heeft iemand een goed idee? Alvast onze hartelijke dank.