Aparte merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Famkewen

Aparte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 20:16

Hallo
Ik pieker me suf. En misschien herkent iemand dit. 18 mei is mijn merrie gedekt ze was goed hengstig. 19 dagen later heb ik haar laten scannen en ze was niet drachtig. Veearts zei ze mag weer naar de hengst. Ik heb haar de zelfde dag gebracht. Ze heeft er 14 dagen gestaan maar ze werd niet hengstig. Zelf naast een hengst gestaan maar mocht niet baten ik heb haar dus naar 14 dagen weer opgehaald.haar kudde weer in en de ruinen staan in het land naast haar. Ze is vandaag weer gescand en ze had nu een ei van 5 cm maar ze is niet hengstig. Haar cyclus was mooi op regel ze liet haar hengstigheid hartstikke mooi zien alles ziet er gezond en goed uit. Wie heeft dit eerder zo mee gemaakt. Niemand heeft mij een antwoord kunnen geven tot nu toe.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:21

Ja, heb ik een keer meegemaakt. Loeigroot ei, niet hengstig, en ei zat er 3 weken later nog steeds. Ei af laten spuiten, 10 dagen daarna hengstig gespoten, geinsemineerd en vervolgens drachtig. Waarom? Geen idee, maar deze oplossing werkte.

Famkewen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 20:30

Oké. Nou ik stop voor dit jaar. Zie volgend jaar wel weer. Maar ja ik blijf het zo vreemd vinden. Toen ze gedekt was kreeg ik een hele andere merrie terug van sociaal naar asociaal wilde niks met andere paarden te maken hebben. Behalve met 1 pony die ook net gedekt was. En nu is ze weer de oude maar zoekt geen andere paarden op. Dat is het enige wat anders is. Maar hoe groot word zo’n ei dan? En waarom rijpt het dan niet. Tja een leven lang paarden gehad altijd merrie’s maar dit was mijn eerste poging om een veulen te fokken en gelijk dit dus

Ibbel

Re: Aparte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:02

Ik zou het ei wel er af laten spuiten zodat je merrie in ieder geval weer een normale cyclus gaat krijgen.

Anoniem

Re: Aparte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:18

Hier gelijkaardige problemen dit jaar. Heel trage eiontwikkeling. Ei zat op 5 centimeter en heeft er nog 5 dagen over gedaan om te rijpen. Hengstigheid van 11 dagen lang.

Famkewen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 21:53

Tja is toch gek. Ik zal morgen eens horen wat ik het beste nu kan doen. Veearts was ook niet echt duidelijk over wat ik nu het beste kon doen. Alles is wat onduidelijk. En zou graag weten wat nu het beste voor haar was. Maar ei weg spuiten is miss wel een optie. Van een super mooie cyclus naar helemaal niks.