Op 329 dagen is er een heel bijzonder veulentje geboren... Mede dankzij Bokt kan ik wel zeggen
In 2004/2005 deed ik mee aan het 'Dikke Buiken Topic' hier op Bokt. Mijn eerste 'eigen' paard was drachtig, en ik wist er werkelijk niets van... Dankzij Bokt enorm veel geleerd, én Bokker Tjinta leren kennen. Ook zij had haar merrie drachtig

Het klikte online tussen ons, en uiteindelijk bleek; ook in Real Life. We spraken af, zagen elkaar meer-en-meer... En ook wat betreft ons paarden-bestand raakte één en ander steeds meer met elkaar verbonden. Met; als kroon op onze vriendschap... Honestas Kæreste
Een prachtig mooi merrieveulen uit mijn merrie Honestas Linde (Pilo x Parcival) en de door Tjinta gefokte en goedgekeurde hengst Honestas Christiansø (van Staccato).
Kortom een kroon op bíjna 15 jaar vriendschap
Honestas Kæreste is de derde generatie uit mijn eerste merrie: Fanja
(dus 4 generaties vosse-merries). Haar naam betekent: De Allerliefste. Een -in mijn beleving- heel toepasselijke naam
Zoals ik hierboven al schreef bleek woensdag dé dag. Uiteindelijk besloten dat ik naar Tjinta toe zou gaan, dus tas met kleding mee, tandenborstel ingepakt en gáán!

We installeerden ons voor de avond/ nacht
Koffie, beeldschermen, merrie op de camera en goed gezelschap
Na ongeveer 2,5 uur (we hadden nét de wijn open getrokken, en vroegen ons af of we de signalen wel juist interpreteerden...
'Ze kijkt naar haar buik... Kan ook een vliegje zijn..."
'Ze schraapt... Ja, dat doet ze wel vaker...'
'Ze draait wel veel hè? Ja... Maar ze eet nog wel...'
'Ze is een Frederiksborger; die blíjven eten...') ging Linde liggen.
Op het moment dat ze helemaal plat ging zijn we naar stal gegaan en was de pootjesblaas al zichtbaar.

Vanaf dat moment ging alles heel erg snel. En gelukkig; ook heel erg goed
Rond 22.45 uur is Honestas Kæreste geboren.
Nadat de nageboorte eraf was, madammeke gedronken had, en ik nog een tijdje verliefd had zitten kijken, belandde ik rond 2.00 uur klaarwakker in mijn bed
De volgende ochtend mochten de dames al lekker naar buiten:

Dan vergeet je toch inééns je slapeloze nacht? Wat een rijkdom...
En vrijdagmiddag heb ik de camera meegenomen
Ik wil de plaatjes met jullie delen:

Veilig dicht bij mama...

De mooiste plek om de wereld te onderzoeken

Dicht bij een hele trotse mama

"The best place to be."
Heerlijke plaatjes!