Ik wil het al verschillende jaren maar nu heb ik de knoop doorgehakt en wil ik mijn merrie laten dekken.

Het is een merrie met een mooi model (17/20 op de keuring). Ze is 1m67.
Het veulen zou idealiter wat groter worden, een wat groter kader hebben en wat minder fijn beenwerk.
Ze heeft een super achterhand die mooi tot dragen komt maar ze kan ook mooi verruimen.
Bij de jonge paarden werd ze bij de 4-jarigen Belgisch Kampioen en bij de 5-jarigen vice-Belgisch kampioen met mijn lesgeefster. Daarna ben ik met haar beginnen rijden. Het is zo'n fijn paard met een zalig karakter en eigenlijk is het zonde dat ik zo weinig met haar kan trainen. Ze heeft niet het heetste karakter maar je kan haar wel heet genoeg krijgen.
Ze durft wel wat plakken aan het been.
Haar punten op haar gangen waren gemiddeld:
Draf: 8,8/10
Stap: 8,2/10
Galop: 7,5/10
3 goede tot zeer goede gangen dus maar graag wil ik zeker de galop verbeteren.
Ik ben op zoek naar een hengst die dus wat vergroot (of toch zeker niet verkleint), met een sterke rug en voldoende beenwerk, die een goede galop doorgeeft, maar ook een goede stap en draf heeft, niet te koel van karakter maar ook geen heethoofd. Geen schimmel en geen lijnenteelt op Sandro Hit. Mag Duitse of Nederlandse hengst zijn maar het zaad moet opgestuurd kunnen worden naar België.
Graag hengst met GP-kwaliteiten.
Hengsten die ik zelf al overwogen heb:
Escolar gaat te koel zijn en vind ik zelf iets te grof.
Escamillo gaat mogelijk weinig maat geven (kleine moeder)
Vitalis: dekgeld te hoog voor mijn portemonnee (ik dacht aan max. 1500 €)
Valverde: zou strooien met de maat
Kjento: maakt een grote kans al heb ik een kleine angst voor een kort voorbeen
Le Formidable: misschien wat te fijn qua beenwerk? Hoe is zijn karakter onde het zadel? Al iets over bekend? Zaad moet je dan aan de grens gaan halen of zijn er andere opties?
Wie weet er nog een leuke match?
Alvast bedankt!