Deedee is een 1e premie merrie, Prestatie Sport-AA, ze loopt Z dressuur, M vaardigheid en is rijpony talent geweest bij de jonge pony's. Ze is nog geen kroon en elite omdat ze nog geen veulens heeft.
Haar vader is de 1e premie KEUR hengst Chris van de Provincaleweg.
Haar moeder is de 2e premie Kroon Elite Prestatie Sport-AA merrie Rosy van Marssum, ZZ dressuur, ZZ vaardigheid.
Moeders vader is de 1e premie KEUR hengst Willem van de Schaapshoeve.

Wat wil ik verbeteren?
Ze staat voor iets frans, dat mag correcter. Iets sjieker hoofd zou mooi zijn, maar zeker niet enorm belangrijk. Meer front en meer beweging mag altijd, maar in het werk heeft ze beide al ruim voldoende.
Wat wil ik behouden?
Haar fijne karakter, super braaf, maar zeker geen dooie. Haar goede beweging en voldoende behang. En haar maat, ze is stamboek opgenomen als 100cm, maar door gegroeid naar 104cm.
Wat zoek ik in een hengst?
Een goede beweger met mooi type en een fijn karakter. Grote maat (eventueel groter gefokte middenmaat).
Grote maatse vossen worden zeldzaam, dus zou kleur en het mooie vos-bloed graag behouden. Dus liever geen zwart gefokte vos.
Het liefst een hengst die betuigd is (ABOP gelopen heeft, sport predikaat heeft of dekhengsten in het tuig gestart is), maar dat word heel lastig.
Ik heb al wel een paar ideeën, maar ben benieuwd waar andere mee komen.
.
. En ik heb al een koe, is meer dan genoeg
.
Ik benn benieuwd! Diezel is trouwens wel heel gaaf en mooie moederlijn ook.