Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lindor92 schreef:Ik zou ook kiezen voor het barock pinto stamboek. Bonte paarden stamboek zit nog erg in de kinderschoenen en heeft niet echt een fokdoel. Elk bont paard wordt daar goedgekeurd. Het is gewoon niet zo professioneel opgezet daar.
Barock Pinto wordt steeds bekender en groter. Ook heeft dit stamboek een duidelijk fokdoel. En je krijgt een mooi AES paspoort. Die samenwerking is echt top. Jammer dat mijn paard dit paspoort niet heeft. Toen hadden ze deze samenwerking nog niet.
janderegelaa schreef:Lindor92 schreef:Ik zou ook kiezen voor het barock pinto stamboek. Bonte paarden stamboek zit nog erg in de kinderschoenen en heeft niet echt een fokdoel. Elk bont paard wordt daar goedgekeurd. Het is gewoon niet zo professioneel opgezet daar.
Barock Pinto wordt steeds bekender en groter. Ook heeft dit stamboek een duidelijk fokdoel. En je krijgt een mooi AES paspoort. Die samenwerking is echt top. Jammer dat mijn paard dit paspoort niet heeft. Toen hadden ze deze samenwerking nog niet.
Dat AES paspoort is geen erkenning van het stamboek. Ik hoop dat dat duidelijk is. Ze hadden ook met het KWPN in zee kunnen gaan. Of het Shetlandstamboek. De enige met een echte erkenning is het bonte paarden stamboek.
Als je met een Friese merrie dekt zou ik BP doen en anders bonte paarden stamboek.
Rex_Rolfo schreef:Het is ook een prachtig stukje tekst. Maar papier is geduldig, ik kan zo BP vervangen door onze Haflinger![]()
Haflinger Pietje is een Nederlands gefokt sportpaard met internationale allure.
Het is ontstaan doormiddels van een kruising van een Oostenrijkse sporthaflinger en Nederlandse merrie.
Werkwillig en onverschrokken. Fysiek en mentaal ijzersterk en gefokt voor prestaties op het allerhoogste Grand Prix dressuur-niveau. Maar ook betrouwbaar, makkelijk in de omgang en een streling voor het oog van iedere liefhebber.
Haflinger Pietje is vriendelijk en levendig, mak, intelligent, leergierig en trouw, en is een gewillige werker. Het paard is koel in het hoofd en is daardoor ook zeer geschikt voor recreatief rijden, mennen en buitenritten.
Voor meer informatie over dit unieke dier kijkop wwwbij ons in de wei.

_Matty_ schreef:De hengst Daimond is geweldig, mijn merrie heeft dit jaar een veulen van hem gehad en volgend jaar weer.
Je kan het veulen bij beide stamboeken inschrijven, hoewel een veulen met een niet ggk hengst van het Barock pinto in een bijboek komt. Een dekhengst zal het dus niet worden bij het Barock pinto.
Het klopt dat het bonte paarden stamboek nog niet zo groot is. Wij doen er alles aan om het op te bouwen, maar dit gaat niet zonder fokkers en liefhebbers. Als je ambities hebt om het ras te verbeteren kun je hier wel heel veel aan toevoegen, wij zijn gelieerd aan het ZSSE waardoor er gewoon paspoorten en papier worden verstrekt. Voor zover ik weet kan dat bij het Barock pinto niet omdat ze niet erkend zijn. Maar dat weet ik niet zeker, verbeter me als het anders zo is..
Ik moet zeggen, en dat is mijn mening. Dat de sfeer bij de bonte paarden fijner is als bij het Barock pinto. Het is dan nog wel klein, maar erg gemoedelijk.
Lindor92 schreef:_Matty_ schreef:De hengst Daimond is geweldig, mijn merrie heeft dit jaar een veulen van hem gehad en volgend jaar weer.
Je kan het veulen bij beide stamboeken inschrijven, hoewel een veulen met een niet ggk hengst van het Barock pinto in een bijboek komt. Een dekhengst zal het dus niet worden bij het Barock pinto.
Het klopt dat het bonte paarden stamboek nog niet zo groot is. Wij doen er alles aan om het op te bouwen, maar dit gaat niet zonder fokkers en liefhebbers. Als je ambities hebt om het ras te verbeteren kun je hier wel heel veel aan toevoegen, wij zijn gelieerd aan het ZSSE waardoor er gewoon paspoorten en papier worden verstrekt. Voor zover ik weet kan dat bij het Barock pinto niet omdat ze niet erkend zijn. Maar dat weet ik niet zeker, verbeter me als het anders zo is..
Ik moet zeggen, en dat is mijn mening. Dat de sfeer bij de bonte paarden fijner is als bij het Barock pinto. Het is dan nog wel klein, maar erg gemoedelijk.
Het verschil vind ik dat het bonte paarden stamboek geen duidelijk fokdoel heeft. Alle bloed wordt maar gebruikt. Het barock pinto heeft een duidelijk doel wat voor mij een meerwaarde heeft. Als ik mijn merrie ooit laat dekken door een barock pinto, dan wordt het veulen daar geregistreerd. Maar misschien doe ik er ook wel een warmbloed op, dan zou ik voor een ander stamboek kiezen.
Het barock pinto heeft wel goede afspraken met het AES.