misterA schreef:Mooie merrie, Froukje. Ook om over de hengstenkeuze na te denken. Mijn uitgangspunt is op beweging niets toegeven, dat is goed bij de merrie maar niet heel erg verankerd. Ik vind haar zeker niet neerwaarts, ze heeft een mooie voorhand met een mooie sterke rug en aangesloten lendenen. Ontwikkeling is goed, ook zo houden en niet op toegeven. Daarom valt J.Depp af, is ook nog niets van bekend en daarnaast te veel inteelt. Bordeaux is ook de eerste hengst waaraan ik dacht. Heeft zichzelf zowel in de sport als ook in de fokkerij al ruimschoots bewezen. Vorige week bij de Paardenkrant fokkerijdag gaf Tineke Bartels met Bordeaux en zijn nieuwe amazone een mooie clinic. Daarin lieten ze zien dat opwaarts gebouwd zijn en opwaarts bewegen niet 1 op 1 is. Wees niet bang om een zoon of kleizoon van Totilas bij deze merrie te gebruiken. Inmiddels voldoende keuze, ook in al wat bewezen verervers zoals Toto. Ben benieuwd naar diens zoon Kingston. En tenslotte een paar hengsten uit de F-lijn. For Ferrero, of zijn vader For Romance. F.R. heb ikeen paar echt aparte nakomelingen van. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar het te verwachten veulen. Zelf had ik vorig jaar voor zijn stalgenoot Farrell gekozen maar wie weet!! Jammer dat Ferguson geen optie meer is.
Ik vind het fijn te horen dat ook jij Bordeaux een goede keuze vindt. Hij blijft tot op heden bovenaan staan. Een (klein)zoon van Totilas vind ik ook interessant, zeker omdat de moeder van deze merrie, de Metall, een erg goed hengstveulen van Toto had in 2017. De Metall was zelf wel neerwaarts gebouwd maar de Toto absoluut niet. Aan welke (klein)zoon van Totilas denk jij dan?
Van onze andere merrie, in gezamenlijk eigendom met Cindy Versantvoort, verwachten we een Kingston (uit een elite NMK Uphill x San Remo x Jazz (moeder Vivaldi). Ook voor deze merrie zijn we nog zoekende naar een passende hengst.
For Romance is ook al eerder in beeld geweest, zeker omdat ik toch bloed moet hebben. De veulens van For Ferrero zijn me positief opgevallen. Bloed, maat genoeg en goed bewegen!
Ik ging vorig jaar naar de hengstenshow bij De IJzeren Man om Farrell te zien maar ben toen als een blok gevallen voor Fifty Cent. Wat overtuigde die hengst daar! Iedereen was zwaar onder de indruk. Wel heel spannend om te zien wat deze combi oplevert over een week of twee.