Advies gevraagd: Caricello x Erik merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke184

Advies gevraagd: Caricello x Erik merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 10:12

Ik wil graag een veulen fokken uit mijn veelzijdige 14-jarige prokmerrie Zendy:

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1787288/zendy

Zendy is een veelzijdige merrie (Z2 dressuur, B springen en B eventing). Ze heeft een heel fijn karakter, wil altijd werken.

Ik ben op zoek naar een fijn bewegende springhengst. Die vermogen (voorzichtigheid) en de techniek kan verbeteren. Zendy is 1,67m, dit is voor mij wel de minimale maat. Van het exterieur heb ik niet zo veel verstand.

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen, er zijn zoveel opties. Ik heb een specifieke eis voor een hengst, ik zou graag een schimmel willen fokken, dus een schimmelhengst zou hier een kans op geven. Maar als een andere hengst beter past en mij meer aanspreekt, maakt de kleur niet uit. Mijn voorkeur gaat uit naar een bewezen hengst, maar een jonge hengst zou eventueel ook een optie zijn, bij voorkeur KWPN, maar Duits zou ook geen probleem zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een link naar een filmpje van begin vorig jaar, om een idee van de beweging te krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=PalkwIT0enQ&t=17s

Evelien__

Re: Advies gevraagd: Caricello x Erik merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:55

Cohinoor VDL?
Verder vind ik persoonlijk Columbus Z ook een hele leuke.
Vind je merrie echt leuk, doet me erg aan de mijne denken.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:12

Ik weet niet of ze qua bouw helemaal passen. Maar voor veelzijdig gebruik denk ik aan Van Gogh of Zapatero VDL.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:27

Up to date? Goede springers ook vaak geschikt voor eventing en natuurlijk een schimmel

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:25

H-Ekwador.

Met Heraldik xx x Corofino zit er veel eventingbloed in (Heraldik is jarenlang de WBFSH aanvoerder geweest in eventing) en Ekwador heeft zelf GP gelopen.
En is schimmel uiteraard!

Hanneke184

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 09:35

Dank jullie wel, ik zal ze vanavond eens opzoeken en bekijken. Zat zelf ook nog aan Emir R te denken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:45

s0173957 schreef:
H-Ekwador.

Met Heraldik xx x Corofino zit er veel eventingbloed in (Heraldik is jarenlang de WBFSH aanvoerder geweest in eventing) en Ekwador heeft zelf GP gelopen.
En is schimmel uiteraard!

H-Ekwador heeft GP dressuur gelopen hè, en TS vraagt om een springhengst.

TS, ik zit niet in de springhengsten, en qua schimmel springhengsten kom in niet verder dan Zirocco Blue. Maar wat heeft jouw merrie een prachtige hals <3 ! Die zou ik proberen te bewaren/verankeren in het veulen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:02

H-Ekwador is wel volledig springen (of eventing) gefokt...
Zit geen sikkepit dressuurbloed is.
Dus genetisch gezien is dat een springpaard dat toevallig goed kan lopen ;)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:25

Sandro Hit, Cocktail en Flemmingh (om er maar een paar te noemen) zijn ook volledig springen gefokt, maar hebben toch weinig gebracht in de springrichting.

Ik zeg niet dat H-Ekwador niet zou kunnen springen, dat weet ik namelijk niet. Ik weet alleen dat hij zich bewezen heeft in de dressuurrichting en niet in het springen. Ik zou dat een grote gok vinden als onervaren beginnende fokker.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:24

Ingar Endy - super bewegen en liep ook aan top met de hengstencompetitie springen in het M, hij mocht alleen geen finale lopen omdat hij (nog) niet bij het KWPN is goedgekeurd. Wel NRPS en AES gekeurd.

Afbeelding