Verrassing! Wie is de papa?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MuffinX

Verrassing! Wie is de papa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 15:26

Mijn verjaardagsverassing krijgt een kleine verrassing! :D *\o/*
Deze ontzettend lieve shetlander Romy heb ik als verassing voor mijn verjaardag gekregen.

Nu blijkt dat romy ook een kleine verassing krijgt! Na wat rondvragen blijkt dat er 2 hengsten bij haar hebben gelopen. Dus ik ben zeer benieuwd wat er uit komt!

- De eerste hengst (de bruinbonte) heeft bij haar in de wei gelopen rond half mei.
- De tweede hengst ( de vosbonte) heeft rond juni bij haar gelopen.

Mijn voorkeur zou zelf persoonlijk uit gaan naar de bruinbonte, maar als het maar gezond is! Erg spannend, dit is het eerste veulentje wat bij mij geboren gaat worden dus mocht iemand tips hebben dan hoor ik ze heel graag!

Ja het is dus nog spannend en afwachten, wanneer ze zal bevallen en wie de vader zal zijn! Volgen jullie met mij mee? :D

Romy <3
Afbeelding

En de heren.
Afbeelding

Afbeelding

En hoe ze er vandaag bij loopt:

Afbeelding

xelodi

Re: Verrassing! Wie is de papa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:37

spannend!!
Weet de dierenarts hoever ze ongeveer is?
Ik volg mee <3

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:41

Oehh spannend hoor!
Ben je van plan het veulen te houden?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:47

Dat is nog eens een leuke verjaardagscadeau, twee paardjes voor de prijs van 1! :D Wat er ook komt uitrollen, het zijn 3 leuke pony's, dus het veulen zal ook wel leuk worden.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 16:23

@xelodi: ik heb eerkijk gezegd niet gevraagd hoe ver ze mogelijk zou zijn. Eind december is ze gescand en toen was ze ver genoeg om via een uitwendige echo gescand te worden, de ribjes en de organen van het veulen kon ik toen ook goed zien. Geen flauw idee vanaf wanneer dat mogelijk is.

Marrie_l: ik denk dat ik het veulentje zal houden. We hebben er plek zat voor en dan heeft Romy ren maatje naast de geitjes.

Retjethorse: ja leuk he! Ben ook zeer benieuwd!!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:33

Wat leuk,dat bruinbonte hengstje is wel een knapperd zeg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:37

Oehhh die bruinbonte is wel erg knap! Als de shet verder alleen komt te staan, zou ik het veulen zeker houden! Wel erg leuk om zo een veulen vanaf de geboorte mee te gaan maken!

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 16:49

Delphi schreef:
Oehhh die bruinbonte is wel erg knap! Als de shet verder alleen komt te staan, zou ik het veulen zeker houden! Wel erg leuk om zo een veulen vanaf de geboorte mee te gaan maken!

Ja dat is dan ook een van de redenen dat ik het veulentje zou willen houden. Dat ze niet alleen staat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:57

MiickeytJe schreef:
Delphi schreef:

Ja dat is dan ook een van de redenen dat ik het veulentje zou willen houden. Dat ze niet alleen staat.

Ideaal en zo leuk dat je dan een shet echt van veulen af aan hebt. Erg grappig om te zien dat de voshengst wel wat lijkt op mijn shetruin en jouw merrie ook wat op mijn shetmerrie :+

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 17:07

Haha wat leuk! Ik vind de bonte shetjes zo leuk. En inderdaad lijkt het me ook kei leuk om ze vanaf veulen af aan zelf te krijgen en ze dan zo zien opgroeien

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:09

Wat een leuk extra cadeautje, spannend!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:59

ben benieuwd.