Jannas schreef:Ik zou normaalgesproken voor een bewezen hengst gaan. Maar aangezien mijn merrie op leeftijd is en niet meteen het modernste type is, zou ik dan beter voor een aanstormend, moderne hengst kunnen kiezen? Dat is meer mijn vraag. Voor mij persoonlijk zijn kenmerken als karakter, meer maat en een moderner type belangrijk.
Dan moet je dus kijken op maat en type, (en lengte van wat ik uit de foto's kan halen).
Als je kijkt naar Hessel 480 bijvoorbeeld heb je een hengst met maat, lengte en een moderner type. Rommert is ook wat groter met meer lengte. Ik heb alleen niet gekeken of zij bij jou merrie passen maar de leeftijd van jouw merrie maakt niet uit, ik zou dus niet kijken naar leeftijd en of het een bewezen hengst is of niet maar kijken naar wat voor hengst je zelf wil kiezen qua uiterlijke kenmerken en of dit bij jouw merrie past. Eventueel bel of mail je even met de hengstenhouder om te vragen wat zij zouden aanraden.
Ik zou echt eerst even nadenken over wat je zelf belangrijk vind om te verbeteren en dan pas op hengsten gaan zoeken, leeftijd los laten en kijken naar wat jij zelf graag wil zien en wat je aanspreekt.