Hengsten keuze voor CONNAISSEUR x VAN DEYK

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaPrimera

Hengsten keuze voor CONNAISSEUR x VAN DEYK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 12:43

Goedenmiddag, ik heb eigenlijk nog nooit echt hier een een bericht geplaatst, maar ben heel benieuwd wat jullie voor dekadvies voor mijn merrie hebben.
Het gaat om hofdame-Els elite sport prok do-c
Van connaisseur x van deyk half zus van kaiser Milton Trakehner kampioen 2017
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ofdame-els
Ze heeft vorig jaar een veulen gehad van desperado die haar zeker heeft verbeterd kwa stap en galop
Verbeter punten van de merrie zijn
Galop
Front
Het achterheen mag meer ondertreden, en dragen
Strak in de lenden
onderstandig voorbeen
Maat

Hengsten die ik zelf op mijn lijst heb staan zijn
Millennium
Escolar
Vivaldi of vitalis
Of iets met totilas bloed
Graag de hengst wffs vrij.
Laatst bijgewerkt door LaPrimera op 09-01-19 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re: Hengsten keuze voor CONNAISSEUR x VAN DEYK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:50

pas op met totilas bloed en maat, die geeft echt kleintjes, en de moeder van connaisseur is ook erg klein dacht ik, dan zou ik dat risico niet willen lopen op een pony

LaPrimera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 12:53

Oké ja dat is dan niet echt verstandig om dat te doen.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:59

Imposantos?
Maat, front, achterbeen en gewoonweg 3 goede gangen.

Een standfoto van de merrie is toch ook wel aanbevolen als je een goed advies wilt :)

LaPrimera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 13:02

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nakomeling desperado

Afbeelding
Ik Zal even een goeie Standfoto maken. Inpostantos ga ik me eens in verdiepen,
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-01-19 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:30

Wil je terug naar het Trakehner bloed of juist niet?
Een Millennium-zoon zou ook kunnen.
Voor galop en front denk ik aan Jameson RS2 of Glamourdale.

LaPrimera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 08:08

Aimee schreef:
Wil je terug naar het Trakehner bloed of juist niet?
Een Millennium-zoon zou ook kunnen.
Voor galop en front denk ik aan Jameson RS2 of Glamourdale.

Ik hoef daar niet op terug, maar vindt het ook niet erg als het wel een trakehner is. Jameson is zeker een gaaf paard ben alleen bang dat ie straks heel veel gebruikt wordt, mischien Zack zelf dan een optie ?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:43

Gezien de moederlijn zou ik gaan voor Millenium bloed, ook omdat dat de bovenlijn kan verbeteren wat een klein aandachtspuntje is en het model kan verbeteren.
En hij heeft inmiddels er veel ggk zonen dus keuze genoeg.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:20

LaPrimera schreef:
Ik hoef daar niet op terug, maar vindt het ook niet erg als het wel een trakehner is. Jameson is zeker een gaaf paard ben alleen bang dat ie straks heel veel gebruikt wordt, mischien Zack zelf dan een optie ?

Goede hengsten worden veel gebruikt, dat is nogal logisch. Als het een weinig gebruikte hengst moet zijn, kan je hele lijstje in de prullenbak ;)
Zack wordt zelf ook veel gebruikt.
Kjento kan ook interessant zijn.

Voor Millennium-bloed dan Morricone?

LaPrimera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 11:27

Aimee schreef:
LaPrimera schreef:

Goede hengsten worden veel gebruikt, dat is nogal logisch. Als het een weinig gebruikte hengst moet zijn, kan je hele lijstje in de prullenbak ;)
Zack wordt zelf ook veel gebruikt.
Kjento kan ook interessant zijn.

Voor Millennium-bloed dan Morricone?

Nou mijn lijstje bestaat uit hengsten die niet super veel worden gebruikt binnen het kwpn escolar 3 stuks in 2018 vitalis iets meer 32 stuks millennium 5 stuks Blue hors Zack 10 in 2018 naar mijn mening zijn dat niet grote aantallen, maar mischien heb jij andere cijfers voorhanden. Morricone ben ik zelf niet weg van.

LaPrimera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 11:47

Elisa2 schreef:
Gezien de moederlijn zou ik gaan voor Millenium bloed, ook omdat dat de bovenlijn kan verbeteren wat een klein aandachtspuntje is en het model kan verbeteren.
En hij heeft inmiddels er veel ggk zonen dus keuze genoeg.

Ik had millennium ook op mijn lijstje staan, ook ivm de millenniums die uit de moederlijn komen. Weet jij of hij ook het achterbeen gaat verbeteren.?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:20

Dat is eerlijk gezegd een punt van twijfel, ik weet het niet.

Bij VDL staat een jonge Millenium en die heeft een wat lang achterbeen maar gebruikt en buigt hem wel goed.

Totilas bloed zou het achterbeen wel kunnen verbeteren, model iets minder denk ik. Het Gribaldi bloed matcht in ieder geval wel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:29

LaPrimera schreef:
Nou mijn lijstje bestaat uit hengsten die niet super veel worden gebruikt binnen het kwpn escolar 3 stuks in 2018 vitalis iets meer 32 stuks millennium 5 stuks Blue hors Zack 10 in 2018 naar mijn mening zijn dat niet grote aantallen, maar mischien heb jij andere cijfers voorhanden. Morricone ben ik zelf niet weg van.

Het zijn stuk voor stuk hengsten die buiten Nederland veel gebruikt worden. En dat ze in Nederland minder dekken, heeft waarschijnlijk vooral te maken met de beschikbaarheid. Escolar heeft volgens mij een dekgeld van 2000 euro en dat is dan excl. verzendkosten uit het buitenland en ik meen met een Duitse gustregeling. Lijkt me vooral interessant voor merries waarvan je weet wat ze vererven en waarvan aannemelijk is dat het fokproduct die investering ‘waard’ is.

Ik zou zelf praktischer denken en meer uitgaan van de bloedlijn van de merrie, wat matcht daarmee? Welke kant ga je op? Terug naar Trakehnerbloed, of ga je verder in de richting die met de aanparing met Connaisseur is ingeslagen? Kan ik een hengst vinden die matcht met de merrie zelf en met haar afstamming?
Maar goed, als jij vooral een in Nederland weinig gebruikte hengst wil gebruiken en geld geen item is, dan zijn mijn overwegingen overbodig.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:10

Giovanni verbetert al je punten, maar vergroot Niet sterk(verkleint ook niet). Anders zou Vivaldi bloed ook mooi kunnen passen

LaPrimera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 08:34

truitje schreef:
Giovanni verbetert al je punten, maar vergroot Niet sterk(verkleint ook niet). Anders zou Vivaldi bloed ook mooi kunnen passen

Ik denk zelf ook dat vivaldi bloed goed gaat passen. Giovanni zal ik eens wat nakomelingen van bekijken