Nu heeft mijn merrie al een paar dagen een vrij kleine uier. Een keertje was ie wel gewoon 'vol' zeg maar. Ik denk nu zelf dat mijn veulen, wat al behoorlijk groot aan t worden is, haar gewoon elke keer helemaal leegzuigt en dat ze dan even de tijd nodig heeft om nieuwe melk aan te maken. Ze is 1.30m hoog en krijgt 1.5kg merriebrok en 2x per dag een flinke portie hooi. Verder zet ik haar zoveel mogelijk buiten, maar in het gras zit niet echt veel voeding nu.
Mijn veulentje is verder niet magerder geworden en groeit nog steeds even hard, hij eet ook al volop hooi mee en krijgt elke dag een flinke hand veulenbrok. Hij is ook niet lusteloos en rent buiten harder dan zijn moeder.
Nu wil ik weten of dit kwaad kan, van haar uier. Ze is zelf ook zeker niet te mager, zelfs een beetje aan de vette kant, maar ik blijf haar maar even dit voeren omdat ik het idee heb dat als ze te weinig melk aan zou maken ze toch zelf zou moeten gaan afvallen als ze daar energie in gaat steken.
Ik wilde deze week ook weer rustig gaan beginnen met rijden, beetje stappen, stukjes draf, ongeveer 10-15 min per dag. (nu 2 keer gedaan, 1e keer toen ze nog de hele tijd een volle uier had en afgelopen zondag) Zou ik dit nu moeten laten of wel gewoon doen. Ze is erg fris en heeft zat energie.