Graag zou ik jullie advies hebben voor een springhengst voor mij merrie omdat er zoveel hengsten zijn dat ik het zelf niet meer weet
Langzamerhand kijk ik rond voor een hengst voor mijn merrie voor latere interesses.
Mijn merrie is een nakomeling van de nog onbekende hengst Freedom, Freedom is een Advance x Corofino I. Deze hengst heeft 1.40 onder Bart Bles gesprongen en is nu in China.
Haar moeder Felicia is een nakomeling van Zurich x Sydney. Deze twee zijn wel bekend. De fokkers waren erg lovend over de moeder en zag veel potentie.
De merrie zelf heb ik als 1 jarige gekocht, mager en zag er niet uit als hoe een 1 jarige moest zijn. Met 3 ingereden en basis gereden.
Nu is ze 4 jaar en ondanks nog een achterstand een mooi paardje geworden. Heeft 1 jaar rust gehad en staat nu nog stil tot ze 5 is.
De merrie is qua karakter ERG sterk, heel dominant en laat weten wat ze wil en wat ze niet wil. Mijn moeder en ik kunnen haar handelen en ik mag haar wel een laten weten dat het soms genoeg is maar een vreemde slaat ze verrot(mede door traumatisch verleden, is al een stuk beter), hengst met een meewerkend rustig karakter is een MUST. Hengst met een sterk karakter erop zou het te heftig maken.
Wel is ze erg durvend en nieuwschierig dus dat is fijn.
Qua bouw is ze erg beknopt en grof gebouwd, een lang gelijnde hengst is dan ook echt nodig.
De hoeven van haar zijn erg breed met eendenkwabbetjes, achterbenen staan iets x benig.
Haar hoofd vind ik mooi sierlijk en ze heeft een fijne hals.
Verder kan ik zo snel niet iets bedenken dus als u vragen heeft sla uw slag.
Haar pedigree;
https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... 86/jalicia
Foto's

2e keer springen, deed ze zelf toen ze los liep.

klinkt als een lekker dier. Hoe is ze qua bouw? Vagabont lijkt me ook nog redelijk beknopt.