Om te beginnen wil ik even zeggen dat het voor ons ook allemaal nieuw is en advies fijn is maar dat we het graag wel vriendelijk willen houden en dat we ook veel mensen om ons heen hebben met veel ervaring, wij hadden dit ook niet helemaal gepland

Het begon allemaal deze zomer, toen ik ponykampen begeleidde op een manege, deze manege kreeg een paar pony's te leen waaronder Pumba. Na een keer op haar rijden was ik meteen verliefd en wilde ik haar graag voor de winter meenemen naar huis. Ik heb een vriendin(Franka) die het graag samen met mij wil doen en die vond haar ook al snel heel erg leuk. Pumba is gekeurd, en na heel wat gedoe met de manege heeft Franka Pumba gekocht via de echte eigenaar. Pumba is dus van Franka maar we delen alles en zo is ze ook nog een beetje 'van mij'.
Een paar dagen later hebben we Pumba opgehaald. De eerste dagen hebben we lekker rustig aan gedaan omdat ze op de manege heel erg veel heeft gelopen deze zomer en waarschijnlijk geen dag vrij heeft gehad. Ze is nog maar 4 dus dat vonden we best veel voor zo'n jonge pony en we wilden haar graag alle tijd geven. Bij ons op stal kreeg ze op vaste tijden goed brok en ze kreeg goed kuil, best veel verschil met de oude stal en hierdoor trok ze al heel snel bij. Na een weekje begon het ons op te vallen dat ze in die paar dagen wel heel erg was aangekomen en toen hebben we de oude eigenaresse een berichtje gestuurd of ze misschien drachtig zou kunnen zijn. De oude eigenaresse reageerde de dag erna dat ze in december(!) nog gedekt is omdat ze haar hengst zou verkopen en ze het nog een keer wilde proberen, maar dat de dierenarts had gechecked en het niet was gelukt. De eigenaresse had haar de hele zomer niet gezien, maar ze zag er wel heel erg drachtig uit op de foto's..
Na het weekend is onze dierenarts natuurlijk meteen gekomen om het te checken, die heeft haar opgevoelt en uiteindelijk is ze nu dus toch drachtig. Dit was echt een verrassing voor ons, ook omdat ze nog gekeurd is. Het veulen is ondanks alles natuurlijk alsnog welkom en zal ook bij ons blijven.
Pumba is nu sinds begin september bij ons, ze is ondertussen wel van stal verhuist omdat we bij ons op de manege niet de faciliteiten hebben voor een veulen en nu kan ze de hele dag naar buiten. Eigenlijk heet Pumba Melleart's Lambada, haar vader is Sulaatik's Mancinie. De vader van het veulen is Sulaatik's Valdez, een hele knappe valk hengst! Pumba is nu 4 jaar, ze heeft korte manen omdat ze helaas zomer eczeem heeft maar dat is al heel erg verbeterd sinds begin van de zomer
Hier onder wat foto's van Pumba.
Hier stond ze nog op de manege in de zomer.

Bij ons thuis op de manege begin deze maand.

En deze foto's zijn van afgelopen week.

En de knappe aankomende papa van het veulen, Sulaatik's Valdez!

Wij zijn heeel erg benieuwd naar het veulen, aankomende tijd zal ik(misschien Franka ook als ze bokt aanmaakt) jullie op de hoogte houden over Pumba en we zouden het leuk vinden als jullie ons volgen

arme merrie.