Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik les ook bij Roos sinds kort Dennis schreef:Ik start Chil, dus die verdiende wel een plekje in mijn profiel, over 1,5 week hippiade! Shetten power, ik heb er 2 op de hippiade, in het Z en in het ZZ.
Veel stamboek shetten komen wel voor de keuring. De papierloze pony's natuurlijk niet, of die nu shet of minipaard genoemd worden. Ik kom ook wel bij NMPRS fokkers, maar daar gaan er vaak minder naar de keuring dan bij NSPS fokkers is mijn ervaring.
super goed! Ik hoop ook ooit zover te komen
maar ik denk dan dat ik er een verkeerd beeld van heb gekregen als ik jou zo hoor

Duhelo schreef:Ikzelf zou niet snel een shet nemen, puur omdat die vaak behoorlijke houdini's zijn én vaak gevoeliger voor hoefbevangenheid (vooral met oog op weidegang dus).
Onali schreef:Duhelo schreef:Ikzelf zou niet snel een shet nemen, puur omdat die vaak behoorlijke houdini's zijn én vaak gevoeliger voor hoefbevangenheid (vooral met oog op weidegang dus).
En dat vind ik dus weer onzin, allebei mijn shets zijn geen uitbrekers. Hebben respect voor draad en zijn eerder te beleefd.
Hoefbevangeheid heeft meerdere factoren. Mijn oudste shet heeft altijd op de wei gestaan en pas 2 jaar geleden hoefbevangen geworden.
Mede door mijn schuld, maar ook door het soort gras.

, ik zelf heb amerikaanse miniatuurpaardjes, ik ben ooit begonnen met een nmprs merrie en een papierloze shetmerrie, ze waren allebei supermooi en lief en leuk, maar omdat ik toch wat luxer wilde fokken ben ik langzamerhand over op Amerikaantjes. ik vind ze mooier en verfijnder om te zien, ook vind ik dat de karakters erg zacht zijn( over het algemeen dan) shetlanders worden meer gebruikt voor het grovere "werk" denk ik, een grote maat shet is toch wat sterker als een mini, maar als je geen gekke dingen wilt doen is een mini prima geschikt om mee te mennen, intelligent zijn ze ook, qua verzorging zal het erg weinig uitmaken of je en shet of een mini hebt, mijn Amerikaantjes staan zomer en winter buiten, wel met inloopstallen natuurlijk, in mijn profiel staat wel wat
( zal eigenlijk eens kijken of hij nog actueel is
), als je niet te ver weg woont mag je best een keer langskomen hoor, altijd leuk om mensen te helpen