misschien een beetje een vage titel maar hieronder zal alles snel duidelijker worden.
Ik heb voor het eerst een veulen, dus alles is best nieuw voor me. Ik probeer me goed in te lezen en me te laten adviseren door mensen. Maar had graag ook jullie mening even gehad.
Ik heb een Tinker veulen dat 14 maart geboren is. Eigenlijk is alles heel vlot gegaan en is het een heel makkelijk veulen. Ze wandelt al netjes mee, kan al vast staan aan een halster. Voetjes geven lukt ook al best.

Nu komt eind augustus het moment erraan dat ik haar van haar moeder wil scheiden... Ik scheid ze wel al af en toe even wanneer ik met haar mama even iets ga doen zoals bv longeren etc. Dan blijft mijn veulentje gewoon netjes in de stal. Dit hebben we langzaam opgebouwd. Mijn veulen blijft daarbij relatief rustig, al zie ik wel dat ze het spannend vind!
Ik heb voor mijn veulen een leuk plekje gevonden waar ze de komende tijd kan opgroeien. Ze komt op een weide met schuilstal samen met een ander merrie veulen van haar leeftijd, nog een pony en een oudere merrie waar ze wat van kunnen leren.
Nu is mijn vraag hoe doe ik dit? Breng ik mijn veulen alleen in de trailer naar daar? Maar brengt dit dan niet te veel stress mee?
Of neem ik dan beter mama en veulen allebei mee op de trailer naar daar, veulen eruit en mama weer alleen terug? Of veroorzaak ik dan een gevaarlijke situatie waarin mama wel eens zou kunnen beginnen stressen?
En wat als ik dan eenmaal aangekomen ben met mijn veulen op de weide? Ze zal sowieso naar haar mama zoeken en roepen, moet ik dan geen schrik hebben dat ze daar door de draad heen gaat?
Weide is wel net volledig opnieuw afgemaakt, maar toch zit ik met zoveel vragen in mijn hoofd dat ik er snachts echt van wakker lig...
Wat denken jullie? Hoe kan ik dit op de beste manier laten verlopen?
dat is zoveel en veel te jong.