Geen idee hoe dit allemaal ging en dus flink wat stress bij mij vooraf.. Gelukkig hebben lieve mensen van stal ons geholpen en voorbereid naar de keuring.
Aangezien papa een paard is, werden we ingedeeld tussen de paarden dressuurveulens categorie A.
De dag van tevoren keek ik nog eens de lijst door en schrok ik aardig van de namen die tussen ons op de lijst stonden.. En brak het zweet meeen beetje uit! Maar voor ons was hij perfect dus wat hadden we te verliezen!
Vroeg in de ochtend, om 7uur op stal nadat we de dag ervoor al heel wat cowboy magic shampoo hadden gebruikt.. Uiteraard trof ik 2 poeppaarden aan.. Dus opnieuw het water erbij en poetsen. De staleigenaren kwamen ons helpen met vlechten, en wat was ik daar blij mee! Superbraaf ondanks het gefriemel.
Trailer klaargemaakt, zadelkast voor de stang, strobalen achter onder de stang. Erop zonder twijfel, en kuikenmak onderweg!
Eenmaal in Lunteren stond hij nog altijd vrolijk te kijken toen de trailer open ging. Netjes er rustig af en ons aangemeld. Voorbrenger uitgezocht, en laatste poets en oliebeurt gegeven.
Toen de baan in, Voorbrenger had zijn handen vol... Aan het wakker maken van Legend..
Hij stond te slapen tijdens het opstellen. Tijdens het lopen erg braaf, en liet zich mooi zien. Had meer gekund maar voor mij was het geweldig om de rust in zijn ogen te zien ipv de stuiterende gestresste veulens die ook te zien waren. Na alle veulens mochten we de baan in voor het opstellen, 2 mochten voor ons gaan lopen. Maar de jongen die ze voorbracht vertelde me al als je deze plek volhoud heb je het toch echt knap voor elkaar. En dat deden we!!!! 3e van de 6. En jawel.. Een eerste premie!!!!!! Nooit verwacht en zo ontzettend trots op onze kleine man. En vooral omdat hij ons liet zien hoe betrouwbaar, zelfverzekerd en meegaand hij was, ondanks alle drukte en mijn stress haha. Wat een wereldveulen!
Als commentaar kregen we mee dat hij iets overbouwd is, waarschijnlijk ook door de leeftijd, en hij daardoor zijn lopen iets minder kon tonen.
Wij zijn in elk geval ontzettend tros op ons eerste eigen fok (gokje)! Wat zullen wij nog een hoop plezier gaan hebben van dit gave dier! Geniet mee van de foto's kna de veeeeeeel te lange tekst)!
Net van de trailer, even een rondje verkennen.

Nog snel wat energie bijdrinken!

Alvast goed kijken naar hoe alle andere stoere veulens het voordoen!

En toen mochten wij ons gaan opstellen.

En daar ging hij!!

Weer braaf naar de baas om het halster om te doen.

En weer de baan in voor het opstellen!

En twee super trotse baasjes!

Bedankt voor het kijken!! En aan allen die nog twijfelen.. Gewoon het avontuur aangaan, het was een geweldige ervaring!