Klein paspoortje van mijn dametje
Naam: Stilana
Geboren: 01-05-2012
Stokmaat: 1,50 m
Karakter: Stilana is een zeer aanhankelijke pony die houdt van springen, graag voor en met je wil werken, ze zich soms erg druk maken om niets, maar dit gaat al steeds beter
Exterieur: Ze is een wat meer moderne Haflinger met een iets wat groot hoofd met een smal neusje, verder ben ik niet zo thuis in het exterieur.
Moeder:
Madelaine van Oud Kraggenburg
Vader:
Steven van de Zantkohoeve
Vader van moeder:
Starwin
Nog een paar recente foto's van mother-to-be:

Mother-to-be and me
Helemaal happie ben ik natuurlijk opzoek gegaan naar een Haflinger hengst, want de eigenaar wil toch wel een Haflinger. Als eerste viel mijn oog op Amore van de Waaienburghoeve. Nog steeds vind ik het een prachtig dier. Later kwam de eis dat de hengst wel een beetje moet kunnen springen (de merrie is een bloed fanatiek springpaard, maar helaas op gebied van springtechniek is ze (nog) niet zo sterk...
) Door deze eis ben ik meer gaan kijken naar de springlingers. Toen kwam ik Standing Ovation tegen op een filmpje op Youtube van een hengstenkeuring in 2016. Na wat onderzoek te hebben gedaan naar foto's, filmpjes en informatie ben ik toch wel enthousiast geworden en heb ik deze hengst voorgesteld aan de eigenaar. 'Jammer dat hij zo ver weg staat. Kon je niet zoiets dichterbij vinden?' Kreeg ik als reactie
Een paar dagen later was het: 'Ik heb nog even rondgekeken en die hengst van jou is toch wel heel gaaf...' Zodoende wordt dit father-to-be: 
22 mei was ze voor het eerst geïnsemineerd en 14 juni werd ze voor de eerste keer gescand. Helaas was ze toen niet drachtig...
Na één keer lieten we de moed natuurlijk niet zakken en werd ze meteen weer geïnsemineerd en kreeg ze een prikje om de eisprong op te wekken. 4 juli was het weer zover en... JA HOOR MADAME IS DRACHTIG!!
Ze kneep daarbij wel de arm van de dierenarts er bijna af maar dat was het gelukkig waard
Nu het volgens de dierenarts 80% kans is dat het kleine ding blijft zitten vond ik het een goed moment om een topic te openen!
Scan 2 is 25 juli, nu hopen dat de kleine (25 dagen oude
) kruimeltje blijft zitten!

En nog lief blijven kijken ook

Bedankt voor het lezen,Ben enorm benieuwd wat voor klein hummeltje eruit komt!!
Eigenlijk is mijn enige eis een soortgelijke bles zoals moeders heeft.
Daarnaast is het mijn eerste hummeltje, dus voor tips & trics, do's and don't en advies sta ik natuurlijk open!

Stilana doet het nog steeds erg goed, (nog) niets te merken van de hormonen eigenlijk