Ik heb al het een en ander doorgespit. Maar ik krijg er nog niet helemaal fijn overzicht bij.
Ik heb een 8 jarige westenwind x sonique merrie die momenteel geselecteerd is voor de Brabantse kampioenschappen in het m2 en daarna direct z1 gestart zal worden. Als drie jarige is zij naar de keuring geweest, maar is daarvoor letterlijk uit het land getrokken, in de vlechten gezet en in de trailer meegenomen. Zij heeft dus geen enkele vorm van training gehad en was door alle indrukken helemaal leeg. Daarna heeft ze met een minder kundige ruiter de ibop gelopen die verrassend genoeg ook niet positief werd beoordeeld, goh, vreemd. Een jaar daarna is ze bij mij gekomen. Mijn plannen zijn om haar opnieuw aan te bieden als zij z2 met winst is. Dit ligt makkelijk binnen haar kunnen. Mocht ze daarna goed genoeg worden bevonden dan wil ik graag voor eigen gebruik, een veulentje fokken.
Maar dan... hoe doe je dat? Wat heb je nodig? Welke kosten zitten eraan verbonden?
Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje kan leiden in de wereld van de fokkerij en mij wat antwoorden zou kunnen geven!
Misschien wel leuk, de merrie in kwestie.