Familie van mijn KWPN Andre

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deemster

Familie van mijn KWPN Andre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 00:06

Hoi allemaal!

Sinds kort heb ik mijn verzorgpaard overgekocht en eens een kijkje genomen in zijn paspoort. Nu lijkt het me leuk als ik wat meer over familie van Andre te weten kom.

Het gaat dus om Andre, een KWPNer.
Hij is geboren in 2005 en zijn moeder is Palinda en zijn vader is Koss. Nou heb ik over zijn vader al het een en ander gelezen, maar over zijn moeder helemaal niks. Alle informatie is welkom!

*\o/*

Ketaki

Re: Familie van mijn KWPN Andre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:18

heb je toevallig een foto van zijn stamboompapier of iig paspoort?

koss is een heel bekende hengst, zijn zoon alexandro p doet het erg goed in de sport en fokkerij, diens kleinzoon henkie ook.

Natasjavm op bokt kan je wel helpen, die is bekend met gelders bloed.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:29

Weet je wie de vader van de moeder is?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:34

Ja om verder te pluizen is het handig om de vader van de moeder van je paard te weten.
Daarmee kom je verder

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:37

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:39

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 03:25

Volgens de Paardenzoeker op mijnknhs is zijn opa Ahoy. Dan zou dat via horsetelex betekenen dat jouw paard nog 2 zusjes heeft waaronder één volle zus! Misschien kun je daar wat mee?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:52

Het gaat inderdaad om een Koss uit Palinda ster van Ahoy.

Zijn vader is de Preferente hengst Koss die een absolute revolutie was binnen de Gelderse fokkerij. Hij is niet om niets preferent geworden. Heel veel goede nakomelingen heeft hij gegeven waarvan de hengsten Parcival, Wilson en Alexandro P wellicht bekende namen voor je zijn. Alexandro is weer de vader van Henkie en Parcival heeft erg goed gedaan in de dressuur maar is de vader van Zethar en Vitens.

De zwarte Ahoy was zijn carrière begonnen als Tuigpaard hengst maar bleek in vererving beter als Gelderse hengst. Het was een beeldschone hengst met een erg mooi front en een erg goed karakter. Hij is ook vanwege het geven van kinderen met een goed karakter erg geliefd als leverancier van brave men en recreatie paarden. De hengst Rubus is een goedgekeurde nakomeling van hem en de hengst Danser komt uit een Ahoy moeder.

Deemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 09:21

Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik had niet verwacht dat ik er zoveel zou krijgen :)
De vader van Palinda is Ahoy en haar moeder is Alinda.

@Daantjuhhh, die informatie over Koss had ik inderdaad ook gevonden maar alsnog super bedankt voor het mee zoeken!

@lara1510, super erg bedankt! Ik was net met zoeken een oud topic tegengekomen van een paard met dezelfde ouders! Dit paard is destijds echter (helaas) naar Denemarken verhuisd.

@NatasjavE, dankje! Super leuk om dit zo te lezen. Ik kan Andre ook echt herkennen in dat stukje over brave recreatie paarden!