Springhengst voor Ferrari x Equador merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

Springhengst voor Ferrari x Equador merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 18:14

Hallo,

Mijn vader wil onze 3 jarige merrie eerst laten dekken om dan het jaar daarop haar te beleren.

We zijn dus nu op zoek naar een geschikte springhengst voor deze merrie. Voor onze andere merrie hebben we al een hengst gekozen. Echter komen we bij deze merrie er maar niet uit.

Verbeterpunten:
- De merrie is zelf niet heel groot, dus een hengst die vergroot is belangrijk
- De merrie zou meer in het rechthoekmodel mogen staan en dus meer lengte in haar lichaam mogen hebben
- Merrie is braaf maar heeft wel een gevoelig karakter. Dus een nuchtere hengst is ook welkom.
- Op de sprong zou de merrie iets meer souplesse mogen hebben. Ze heeft kracht genoeg.

Verder is het een kwpn hengst niet noodzakelijk. Wel vindt mijn vader het makkelijk dat de stal bij je thuis komt insemineren en dus een hengst van een stal hier in het noorden (wij wonen in friesland).

Daarnaast willen we bij zo'n jonge merrie als eerste veulen niet gelijk een bewezen dure hengst gebruiken. Maar een jonge hengst met interessante bloedlijnen. Dekgeld zo weinig mogelijk maar max €900.

video van de merrie:
https://www.youtube.com/watch?v=-HOjgSAOWIU

Foto van de merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:54

Waar ik gestald sta hebben ze de Siegerhengst van het BWP staan van vorig jaar. Naxcel V. Staat ter dekking via Twinkeling. Is heel hele nuchtere, lieve hengst en de stalhouder was deze week nog aan het vertellen dat hij op kleinere merries vergroot :)

http://www.twinkeling.be/naxcel-v.html
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 10-05-18 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 19:00

Laurievc schreef:
Wij hebben op stal de Siegerhengst van het BWP staan van vorig jaar. Naxcel V. Staat ter dekking via Twinkeling. Is heel hele nuchtere, lieve hengst en de stalhouder was deze week nog aan het vertellen dat hij op kleinere merries vergroot :)

http://www.twinkeling.be/naxcel-v.html

Hallo,

Bedankt. Interessante hengst. Alleen hoe werkt dat met inseminatie in Friesland?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:01

Leuk paard! Ik vind het model helemaal niet zo verkeerd, vind wel dat ze zich wat vasthoudt op de sprong.

Ik zou Wiebe Yde bellen :-)...
Altijd een goed advies.

Maar wat dacht je van bv. Impressive?
Grote hengst en mooi model.
Karakter moet goed zitten met Darco en Contender.

Ik zou trouwens eerder kiezen voor een bewezen hengst omdat van Ferrari als dekhengst ook niet heel veel bekend is, maar dat is aan jullie vanzelf.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:02

Daar heb ik geen idee van helaas. Mail/bel even naar Twinkeling. Zij gaan je ongetwijfeld kunnen helpen. Beste optie lijkt me dan het sperma te verzenden naar jullie dierenarts zodat hij/zij de merrie kan insemineren :)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 19:17

Kendra schreef:
Leuk paard! Ik vind het model helemaal niet zo verkeerd, vind wel dat ze zich wat vasthoudt op de sprong.

Ik zou Wiebe Yde bellen :-)...
Altijd een goed advies.

Maar wat dacht je van bv. Impressive?
Grote hengst en mooi model.
Karakter moet goed zitten met Darco en Contender.

Ik zou trouwens eerder kiezen voor een bewezen hengst omdat van Ferrari als dekhengst ook niet heel veel bekend is, maar dat is aan jullie vanzelf.

Impressive zijn we van plan te gebruiken op de andere merrie. En dus willen we eigenlijk bij deze merrie wat anders.

Ferrari is als dekhengst niet tot nauwelijks gebruikt. Maar wordt in de sport ingezet op dit moment op 1.45 niveau.

Dat vasthouden vinden wij ook een beetje, vandaar dat we een hengst willen met wat meer souplesse op de sprong. Ze mag iets meer doorspringen en achter wat soepeler openen. Maar goed de merrie heeft ook nog niet veel gedaan en kan zich op de sprong ook nog wel wat ontwikkelen.

Ik snap je redenering van een bewezen hengst. Alleen kom je dan ook in een ander prijskaartje. Vandaar een jonge hengst, met bewezen hengsten in de afstamming. Ik zelf was wel weg van I am Londen Apple, alleen mijn vader zei dat die qua OC-gezondheid wat aan de lage kant is. Dus in principe valt die eerst af.

Kendra

Re: Springhengst voor Ferrari x Equador merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:02

Hanley zou misschien een optie zijn, mooie afstamming en wat ik aan veulens heb gezien hadden die de maat. Vorig jaar trouwens ook veel mooie veulens gezien van Heathrow, weet alleen niet wat die met de maat doet.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:10

Hanley ga ik even opzoeken.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 07:39

Hanley spreekt mij wel aan. Mooi dier en mooie bloedlijn.

Vdl is gisteren geweest te insemineren voor de andere merrie. En ze hebben even naar deze merrie gekeken. Zij kwamen met impressive of de nrps kampioen/aangewezen hengst Kareldo. Mijn vader is wel gecharmeerd van deze laatste.