Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kaitlyn schreef:Tja heel eerlijk? Ik zou het niet doen.
Waarom is een betaalde dekking eigenlijk geen optie? Ik zou eerder voor een jonge hengst gaan met een mooi papier die erbij past. Scheelt serieus geld in vergelijking met een bewezen vaderdier.
Citaat:Ik twijfel. De hengst springt zeg maar matig (is nu 2 jaar oud, heb hem 1 keer laten vrijspringen, gooide niets er af, krachtig genoeg, maar voorbeentechniek kan beter, merrie heeft extreem goede techniek, ok dit was de eerste en enige keer dat ik de hengst heb zien springen, hij heeft het verder ook nog nooit gedaan).
Citaat:Maar ik denk wel dat de keuze voor deze 1/4 Fries ook echt moet komen gezien de voordelen die het kan bieden (de krachtigere afdruk, goede bouw, top karakter etc) en niet alleen maar omdat het gratis is. Mocht je een jonge, "officiele" hengst vinden met goed papier en minstens net zo veel goede kwaliteiten, dan zou ik wel kiezen voor die officiele hengst. Inderdaad omdat 650 euro dekgeld op het gehele bedrag wat je moet investeren in een veulen een peulenschil is.
germie schreef:Laten we nog even iets verduidelijken. Het paard is 16, de merrie. Heeft 1 keer een veulen gehad. De merrie is dus nog jong zat. Maar wordt als sportpaard wat ouder. Niet nu al, maar ja, als het paard 20 is, dan is het natuurlijk wel bejaard en kan het in eens over zijn. Dan wordt er nagedacht over een opvolger. Dus is er al eens nagedacht over: een 3-jarige kopen op het moment dat de merrie het Z niet meer aankan. .
CharmingS schreef:Citaat:Het paard is 16, de merrie. Heeft 1 keer een veulen gehad
Van welke hengst was dat veulen dan, en hoe heeft die zich ontwikkeld?
lailapri schreef:1.47 die afstamt uit paard lijnen en ook meerdere paard merries heeft gedekt. Als je dan laag budget wilt dekken maar wel kwaliteit lijkt het me de moeite om het een en ander uit te zoeken over hoeveel maat hij geeft. Mijn hengst destijds was 1.48 maar stamde ook van paarde. Heeft ook paarden en ponys gedekt en een ggk kleinzoon in paard formaat momenteel.