Verbeterpunten;
- Haar rug vind ik haar minste punt; ze heeft wat bolle lendenen, ik zoek dus een hengst met een sterke (vooral niet diepe of bolle) rug.
- Ze is getypeerd als cob, maar voor een cob heeft ze redelijk licht beenwerk. Een hengst met wat zwaarder beenwerk zou ik dus mooi vinden.
- Ze heeft zelf voldoende lengte in de rug, dat wil ik graag behouden. Eventueel zou er wat lengte in de hals bij kunnen.
- Ik zoek een hengst met een rustig karakter.
- Ik hou van meer kleur, de merrie vind ik wit genoeg. Een hengst met wat meer kleur zou ik dus mooi vinden! Merrie draagt vos. Ze zou wat ruimer in het behang mogen, staart is wel top maar sokken en manen mogen voller.
foto's voor een beeld:

Verder van praktische aard; ik zoek een hengst in het noorden van het land, gezien wij op de grens van Groningen en Drenthe wonen. Ik heb een twijfel over dekking aan de hand/natuurlijke dekking omdat ik haar zelf niet regelmatig hengstig zie. Toen we vorig jaar bij Kashmir op bezoek waren reageerde ze echter direct heel erg hengstig. Ze is makkelijk in de groep en neemt hier een lage positie in, een periode ergens anders bij een hengst plaatsen zou ik dus ook oké vinden! (Maar ik vraag me af in hoeverre dat nog gedaan wordt..). Ze is uiteraard pssm n/n
groetjes, Eva

die is voor ki beschikbaar.
Het kostenplaatje loopt hierdoor ook behoorlijk op uiteraard. Behalve de dekking zelf, is de begeleiding ook nog eens duurder. Voor Kashmir geldt dit trouwens net zo. Helaas veel mooie hengsten die zo enorm lastig te gebruiken worden...
thnx Mas

Het is niet voor niks dat wereldwijd altijd naar vers gevraagd wordt en zelfs internationaal voor gereden wordt (met zowel hengsten als sperma). Je zult van elke hengstenhouder/fokker die bekend is met KI dit verhaal horen.
Erg leuk dat he interesse hebt in deze knappe man