Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Donja schreef:Ik heb 2 jaar geleden mijn minimerrie van 1.02m laten dekken door een welsh B van 1.30m. Ik heb juist expres voor een hoogbenige welsh B gekozen en niet voor een bredere welsh A, die zou wel kleiner zijn, maar ook breder en dat geeft eerder problemen.
Merrie is vlot bevallen en veulen lijkt idd groter te worden dan de moeder (dat was de bedoeling)

Lithya schreef:Hoe een merrie fokt is zonder nakomelingen lastig te zeggen. Staat er bij ponyhengsten ook bij of ze over het algemeen verkleinen of vergroten bij de nakomelingen?
SweetVanille schreef:Donja schreef:Ik heb 2 jaar geleden mijn minimerrie van 1.02m laten dekken door een welsh B van 1.30m. Ik heb juist expres voor een hoogbenige welsh B gekozen en niet voor een bredere welsh A, die zou wel kleiner zijn, maar ook breder en dat geeft eerder problemen.
Merrie is vlot bevallen en veulen lijkt idd groter te worden dan de moeder (dat was de bedoeling)
Dat vind ik dus wel weer een heel risico, 28 groter op je minimerrie.
Maar als het inderdaad ook om de omvang gaat.. Wat fijn dat je merrie vlot bevallen is, heb jij je vooraf veel zorgen gemaakt door het verschil in schofthoogte? Ik zou het best eng vinden, of het allemaal goed past enz
SweetVanille schreef:Donja schreef:Ik heb 2 jaar geleden mijn minimerrie van 1.02m laten dekken door een welsh B van 1.30m. Ik heb juist expres voor een hoogbenige welsh B gekozen en niet voor een bredere welsh A, die zou wel kleiner zijn, maar ook breder en dat geeft eerder problemen.
Dat vind ik dus wel weer een heel risico, 28 groter op je minimerrie.
Maar als het inderdaad ook om de omvang gaat.. Wat fijn dat je merrie vlot bevallen is, heb jij je vooraf veel zorgen gemaakt door het verschil in schofthoogte? Ik zou het best eng vinden, of het allemaal goed past enz