Ik ben er alvast héél vroeg bij want in 2019 wil ik graag een veulentje gaan fokken. Maar met de hengstenkeuring binnen enkele weken, leek het me toch al leuk om alvast wat advies in te winnen.
De toekomstige mama staat voorlopig nog lekker in de opfok. Linette is nu 2 jaar en is een Glamourdale x Stravinsky xx. Qua maat is ze normaal. En qua karakter is ze een echt schatje. Ze is superlief, komt altijd lekker knuffelen..
Als alles goed verloopt komt ze tegen de winter dit jaar naar huis. We gaan haar dan eerst laten keuren (want rijden/fokken ga ik enkel doen als dat in orde is), als alles goed gaat zal ze ergens in het voorjaar 2019 zadelmak gemaakt worden. En als het van mij af hangt wil ik haar dan dus ook graag laten dekken.
Het veulentje zou voor eigen gebruik zijn, later zal het verkocht worden maar dat is niet het hoofddoel om een veulentje te gaan fokken. Ik heb nu 2x een veulentje gekocht (mijn huidige topper en Linette) en het lijkt me fijn om voor mezelf ook eens een veulen te fokken. We denken hier dat Linette een fijne merrie is om dat mee te doen.
Hier is de dame:

Hier kan je een filmpje van haar vinden als veulen:
https://youtu.be/C6KpDOumFrk
We zijn best wel mee met de huidige hengsten ed. Maar hebben eerlijk gezegd geen idee van welke hengst in aanmerking zou komen.
Het aller, aller, aller belangrijkste is voor mij karakter. Ik wil graag een braaf, nuchter paard.
Kleur maakt totaal niet uit.
Qua beweging en exterieur kan ik nu nog niet zo goed inschatten naar welke hengst we moeten gaan zoeken, vandaar dit topic.
Ohja, laatste belangrijk puntje is maat.. Mijn huidige topper is 1m75 en dat vind ik een leuke maat. Het liefst heb ik toch graag een paard rond de 1m70. Dus best een hengst die niet te klein fokt.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Groetjes,
Lien

Bedankt voor het compliment.
ook hij is 1m66.. en ik moet even kijken hoe mijn merrie gaat uitgroeien gezien zijn gelders bloed..