Mijn doel is wel om op verbetering te fokken en dus ben ik voor mijn grote champagne merrie aan het kijken naar warmbloed hengsten, voornamelijk kwpn en Duits bloed.
Het is voor mij een leuke merrie, maar binnen de warmbloed fokkerij toch een wat onconventionele merrie, die voor het oog van een aantal van jullie voor flink wat verbetering vatbaar is. Dat vind ik ook, voor het perfecte sportpaard was wellicht een top merrie uit een prachtige stam een veel beter idee, maar indien je een kleurtje ook erg waardeert wordt de keuze heel beperkt en is rose toch echt een hele leuke merrie met een goed karakter.
Rose is een warmbloed x Franse draver x Arabier.
Ik zou jullie (ongezouten) mening en tips bij een hengstenkeuze erg waarderen.
Wat ik wil is iets groter fokken, beter front/hals, luxe hoofd en een hele goede motor van achter. Ook vind ik karakter van belang, niet zoiets wat van ieder verkeerd blaadje een meter de lucht in springt. Het mag zowel dressuur als springbloed zijn. Voorkeur gaat uit naar bruin of zwarte hengsten. Schimmel of bont is helemaal uitgesloten.
Ik ben fan van capri Sonne voor haar, maar wil bij voorkeur met vers dekken.
Rose, de merrie is 1.63, hier wat fotos:

.
die gaat hoog op mijn lijstje!
. Hij heeft een supercool karakter en geeft dat ook door aan zijn kinderen net als de luxe hoofden( dus geen ramshoofden!) . Hij is goedgekeurd en bij het veulen kan je dan een cruzado papier aanvragen. Over het algemeen worden kruisingen van Lusitano's met meer of minder Arabisch bloed voerende dieren hele fijne, luxe werkdieren. In Portugal wordt er veel bewust op die manier gefokt, de Luso-Arab.

Meer op een gemiddelde kwpn'er.