Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat zijn haar sterke en mindere punten en heb je ook een standfoto en spring- of bewegingsfoto? Debbie1995 schreef:Merrie is 19 jaar.
Heeft geen stamboek.
Voor mij maakt dit niet uit dat het veulen halve papieren zal hebben, want wordt niet gefokt om te verkopen. Is om zelf te houden en er mee verder te doen.
De merrie zelf heeft een betrouwbaar karakter met soms wel eens de nodige pit.
Zijzelf is wat aan de robuuste kant. Ze is redelijk breed gebouwd.
Springen ligt haar meer dan dressuur.
Hopelijk zijn de foto’s beetje duidelijk.
Wensen jullie nog meer info?
Prosecco schreef:Om eerlijk te zijn zou ik hier geen veulen uitfokken. Merrie is 19 jaar en je hebt geen zekerheid
of ze ooit een veulen gegeven heeft, en als ze dit ooit heeft gehad, weet je niet hou oud ze toen was.
Debbie1995 schreef:Ik zou het apprecieren moesten jullie antwoorden en jullie mening geven op mijn vraag.
Merrie werd vorig jaar volledig onderzocht voor ik ermee begon. Er waren geen problemen, merrie in perfecte gezondheid.
Vorig jaar was mijn merrie direct mee met alles.
Direct hengstig, direct geinsemineerd en direct drachtig (dus op de eerste scan werd ze drachtig gescand).
Enkele weken later met de tweede scan bleek dat ze niet meer drachtig was.
Zij terug onderzocht en niets gevonden die het afstoten kon veroorzaken, dus het lag hoogstwaarschijnlijk aan de foetus zelf.
Nu is het mijn keuze om dit voorjaar het opnieuw te proberen omdat ik geen reden zie om het niet te doen. Lukt het niet, deert het niet. Dan laat ik het rusten.
En moest het lukken, blijft het veulen zijn hele leven bij mij. Anders zou ik er niet aan beginnen.
Debbie1995 schreef:Bedankt voor je antwoord.
Ik zou het liefst in de prijsklasse blijven van Solid Gold (250 + 550 drachtigheidstoeslag).
Heb gezien dat er toch wat enkele jonge nieuwe hengsten bijzitten dit jaar. Maar bij deze staat er niet zo veel info en filmpjes, qua vrijspringen...
Ik had bv gedacht aan Columbus, George, Condor One, d’Aganix 2000 ...