Ik ben totaal niet thuis in het fokken, keuringen en predicaten. Toch vind ik het allemaal best interessant. Ik heb me proberen in te lezen, maar voor mij is het veel hocus spocus
Ik dacht ik maak er een topic over. Er zijn vast meer mensen die vragen hebben. Of juist hun ervaring willen delen.
Sinds ik in het bezit ben van een merrie heb ik meer interesse in keuringen. En heeelll misschien ooit een keer fokken (voor mijzelf)
Zoals de titel al aangeeft heb ik een register A merrie, v. Furst Romancier. Ik ben geen lid van het KWPN. Ik kon daarom (als er meer is) verder geen info over haar vinden.
Toen ik haar kocht op 4 jarige leeftijd. Kreeg ik bij haar paspoort een ander geel blaadje (doordruk vel) De verkoper had verteld dat ze op 3 jarige leeftijd naar een keuring is geweest. Ik heb er niet naar gevraagd, of kan het me niet meer herinneren
Wat zij daarover heeft gezegd. Nu vraag ik me af wat dit gele blaadje inhoudt? Er staat bij sterwaardig "ja" aangevinkt. Maar wat zegt dit verder? Ik lees dat mensen met een register A merrie M een iets andere route moet volgen dan de niet register A merries.
Zijn er mensen die hun ervaring willen delen.
Waar liepen jullie tegenaan. Waar moeten ik rekening mee houden? Eigenlijk wil ik gewoon alles weten.... hihi
Alvast bedankt!